Mencuba Body Sparkling Mist By Titi Kamal dan Althea's Pore Purifying Serum Cleanser - Cerita Ita                                                             Mencuba Body Sparkling Mist By Titi Kamal dan Althea's Pore Purifying Serum Cleanser Langkau ke kandungan utama

Mencuba Body Sparkling Mist By Titi Kamal dan Althea's Pore Purifying Serum Cleanser

Mencuba Body Sparkling Mist By Titi Kamal dan Althea's Pore Purifying Serum Cleanser

Assalamualaikum semua,  baru ni aku cuba 2 lagi produk yang best dari Althea.. Setiap kali memang aku akan ambik masa untuk cuba sendiri produk dari Althea ni sebelum tulis di blog.. kiranya akan ambik masa sikit.. lepas dah cuba baru berani nak tulis kan.. dan kali ni aku cuba Body Sparkling Mist by Titi Kamal dan Althea's Pore Purifying Serum Cleanser..

Stay Fresh Body Sparkling Mist x Titi Kamal


Masa mula-mula terima lagi anak dara kecik aku dah excited dah nak cuba Body Sparkling Mist ni.. tak sabar dah dia.. siap tanya banyak kali.. yang ni budak-budak boleh pakai kan? Hahaha.. sebabnya setiap kali ada barang sampai mesti barang make up yang sewaktu dengannya.. jadi haruslah aku cakap bebudak tak boleh pakai kan.. aku pulak jenis malas nak layan budak kecik yang belum cukup umur sibuk nak make up bagai ni.. kang tak pasal rosak kulit muka yang masih mulus lagi tu kan.. jadi kali ni memang dia gembira extra sikit la kiranya.. ada barang akhirnya yang boleh dia cuba! 

Suka haa budak ni sekali dapat try


Tapi aku pun ok je untuk kakak Husna cuba sebab bau Body Sparkling Mist lembut je sebenarnya.. ada bau ala-ala gabungan peach dan oren yang manis digabung dengan bau bunga rose yang lembut.. kira sesuai je la kalau untuk semburan ringan di badan pada bila-bila masa.. kira untuk kakak Husna ni ok la jugak.. kuranglah bau masam bila masa dia aktif sangat tu haa.. hehehe..  

Cuma RM35 je


Dan aku memang cadangkanlah untuk yang nak cari body mist yang ringan tapi ada bau lembut dan manis.. harga dia pun taklah mahal mana.. cuma RM35 untuk sebotol yang 100ml.. mudah pulak tu nak masuk dalam beg tangan untuk bawak ke mana-mana.. itu jugaklah yang kakak Husna buat.. biasalah bila dah memunya tu.. hehehe.. 

Produk kedua ni aku pulak la cuba.. takkan nak bagi budak kecik tu pulak kan cuba.. Pore Purifying Serum Cleanser ni kan.. waktu aku dapat lagi aku dah tak sabar rasa nak cuba.. dan akhirnya aku simpan untuk kegunaan kat pejabat je sekarang ni.. sebabnya kenapa tau? sebab selama ni aku memang nak sangat cari pencuci muka yang mudah nak dibawa ke pejabat dan boleh guna di antara waktu rehat.. kiranya nak cari yang dua dalan satu la gitu.. boleh cuci muka sambil boleh sediakan muka untuk sapuan solekan ringkas di setiap kali selang waktu solat fardhu.. 

Althea's Pore Purifying Serum Cleanser 


Mesti ada yang ada masalah macam aku ni kan?  bila nak cuci muka untuk solat tu leceh sikit sebab nak cuci bersih bekas make up atau bedak dan lipstik sekurang-kurangnya.. lepas tu bila dah solat nak kena pakai balik bedak dan lipstik tu sehinggakan nak tunggu waktu asar nanti.. kadang-kadang tu sampai rasa malas nak sapu apa-apa pun lepas solat zuhur sebab malas nak cuci muka lagi sebelum solat asar.. ada tak macam tu? 

Kalau ada yang jawab ada aku rasa sesuai sangat la untuk korang try Pore Purifying Serum Cleanser ni.. Sebab ianya merupakan pencuci muka yang berasaskan pembersih dan serum.. di samping boleh hilangkan kesan kotoran,  make up dan kesan minyak kat muka.. ia juga boleh melembapkan kulit dan mengurangkan ruang pori di kulit wajah.. sekaligus melembutkan kulit wajah.. dan yang paling aku suka ianya direka untuk sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif macam aku ni.. 

Althea's Pore Purifying Serum Cleanser yang berlatarkan permandangan KL


Kandungan dia yang mengandungi estrak daun mint untuk menyejukkan kulit, minyak biji jojoba pulak membantu melembapkan kulit serta estrak daun teh hijau yang mengandungi antibakteria.. Harganya pun sangat berbaloi kalau dibandingkan dengan kualiti serum pencuci yang dibuat dari Korea ni.. cuma RM33 bagi setiap botol mengandungi 150ml serum pencuci.. 

Korang boleh dapatkan dua produk ni dari laman web rasmi Althea ya.. ingat hanya beli yang original! 

Laman Web  : Althea

Ceritaita

Ulasan

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat