Makan-makan di D'Kayangan Steamboat Shah Alam - Cerita Ita                                                             Makan-makan di D'Kayangan Steamboat Shah Alam Langkau ke kandungan utama

Makan-makan di D'Kayangan Steamboat Shah Alam

assalamualaikum semua,  cuti panjang ni korang semua ke mana je?  kalau aku memang aku habiskan masa untuk bersama keluarga yang tersayang dengan aktiviti macam-macam la.. tapi kalau dapat bersama ni tentulah lebih best kalau kita luangkan masa untuk nikmati makanan yang best bersama keluarga kan? 

Makan-makan di D'Kayangan Steamboat Shah Alam


sebab tu aku nak kongsikan dengan korang pasal satu tempat makan yang best dan patut korang masukkan dalam senarai tempat wajib singgah bersama keluarga la..  tempatnya yang aku nak kongsikan ni ialah D'Kayangan Steamboat BBQ di Shah Alam.. tempat yang memang sangat sesuai untuk aktiviti makan beramai-ramai bersama keluarga!

D'Kayangan Steamboat Shah Alam


kenapa aku cakap macam tu?  sebab siapa yang singgah sini pasti akan singgah lagi ke D'Kayangan Steamboat BBQ ni..  antara 5 sebab kenapa tempat ni menjadi pilihan bagi keluarga yang menggemarkan seafood atau makanan laut.. ialah..




1. Pilihan makanan laut yang sangat banyak

Yang ni aku tak nafikan la ya.. sebabnya korang tengok je la pinggan yang aku tunjuk antara hidangan kami pilih malam kami pergi tu.. bermacam jenis kerangan dihidangkan.. sampai rambang mata dibuatnya.. bukan kerangan je.. ada jugak udang, ikan dan sotong yang sangat segar!

Kerang-kerangan segar


2. Daging dan ayam yang diperam dengan bermacam pilihan perapan dan sos pencicah

Ada pelbagai pilihan sesuai la dengan citarasa keluarga macam kami.. maklumlah kalau dah datang dengan anak-anak kecil ni.. mula la kadang jadi memilih sikit.. ada yang tak makan pedas la.. tapi ada pulak yang suka extra pedas.. jadi bila ada banyak pilihan masing-masing tak bergaduh la nak yang mana satu kan.. takde jugak isu pilih kasih.. hehe..

Berderet pilihan daging perapan dan ikan


3. Bukan hanya makanan steamboat!

Ya bukan hanya makanan steamboat iaitu kaedah rebus-rebus je dihidangkan di sini tapi siap ada ruangan untuk kita panggang atau barbeque atau grill daging atau makanan laut kita untuk dicicah dengan sos pencicah pilihan.. best kan!

biasa kalau kerja panggang memanggang ni memang kakak suka la



4. Kawasan yang luas dengan parking yang percuma

Yang ni memang aku rasa jadi kesukaan semua orang la kan.. maklumlah kat bandar besar ni semua benda nak kena bayar tapi alhamdulillah kat sini parking mudah,  luas,  selesa,  selamat dan jugak percuma disediakan di sekitar kawasan restoran. Jadi korang boleh makan dengan tenang dan damai tanpa fikir bayaran tambahan untuk parking.. Memang berbaloi la!



5. Ada promosi khas bagi pelanggan! 

CABUTAN BERTUAH "MAKAN DAN MENANG" DI D'KAYANGAN STEAMBOAT BBQ SHAH ALAM

Syaratnya mudah sahaja ! Belanja RM100 dalam satu resit, dapatkan borang penyertaan dan tulis butiran yang di kehendaki utk memenangi hadiah2 menarik seperti :                                                                                      Hadiah Pertama : Skuter 
Hadiah kedua : TV 60 inci
Hadiah ketiga : Basikal Mountain bike
Hadiah Saguhati : Voucher dinner steamboat

Tempoh peraduan : 31hb Disember 2018 hingga 29hb Mac 2019 jangan tunggu dekat-dekat tarikh tutup ye ! Datang sekarang dan terus join! Haaa tunggu apa lagi tu? 



Bagi kami pulak ni memang pengalaman yang sangat best untuk kami sekeluarga.. peluang makan bersama keluarga dengan bermacam pilihan makanan laut yang ada memang kami nikmati dengan sangat senang hati dan selesa di sini.. waktu kami sampai tu agak dah petang dan menghampiri waktu maghrib.. maklumlah kalau dah makan dengan anak-anak bukan boleh siap cepat pun kan.. mesti meleret waktu makannya tu nanti.. tapi alhamdulillah dengan adanya surau selesa yang disediakan kat sini.. amatlah membantu kami dan tak perlu berkejaran ke sana sini.. 

Ada disediakan 2 jenis sup di sini.. sup ayam dan tomyam.. tapi kalau korang nak rasa yang lebih mantap aku cadangkan korang ambik kuah sup tomyam untuk digandingkan dengan pilihan steamboat dan bbq yang korang pilih.. rasa tomyamnya yang sedap dan sesuai je untuk semua peringkat umur.. anak-anak pun suka je makan dengan kuah ni.. dan kuah ni korang boleh refill unlimited tau.. ikut suka la nak tambah berapa banyak pun sepanjang makan tu..

kami ambik kuah tomyam


Dari segi pilihan makanan,  jangan risau la kalau korang datang dengan perut kosong ke sini.. yang sememangnya aku nasihatkan datanglah dengan perut kosong.. hahaha.. pasal pilihan yang ada tu akan buat korang terdiam la nak ambik yang mana satu dulu.. ada bermacam jenis pilihan makanan laut yang segar.. memang sangat puashati kalau nak datang sini untuk makan seafood.. 




Ada jugak pilihan nasi dan mee serta pasta yang siap dimasak bagi pelanggan yang rasa dia takkan kenyang dengan hanya makan makanan steamboat dan bbq.. jadi kalau rasa selera tu besar jangan risau ok!  Korang pasti akan kenyang sampai tak larat nak jalan balik.. hahaha.. eh ada juga pencuci mulut macam kek..  kuih muih.. aiskrim.. abc dan cendol..  yang ni memang best la untuk bebudak.. sebab boleh ambik sendiri banyak mana pun diorang nak.. dan lagi best untuk bebudak ada disediakan khidmat badut dan photobooth jugak kat sini tau!  Anak-anak kami memang enjoy la dengan badut yang pandai melayan tu..

Kek dan buah-buahan

Aiskrim!

pilihan air panas dan sejuk juga abc

makanan siap dimasak termasuk pasta

pilihan mee


Eh lupa pulak nak bagitau kalau hujung minggu Sabtu dan Ahad kat sini akan buka seawal jam 3 petang hingga jam 12 pagi.. dan untuk korang datang awal pada jam 3 petang boleh dapat potongan harga sebanyak 10% tau!

D'Kayangan Steamboat & BBQ


Harga:
Dewasa RM 33.00nett
Kanak2 RM 12.50nett
Kanak2 bwh 4thn : PERCUMA !!

Waze : Dkayangan Steamboat & Grill
(2 mins from Stadium Shah Alam)

 Jom booking ramai-ramai. Call Cik Citra atau click je link kat bawah ni.. sungguh mudah untuk booking.. cuma whatsapp je! 
Di nombor : 0122971091

Ceritaita


Ulasan

  1. kite memang tingin nak makan kat sini. tapi x sampai2 lagi.
    teruja tengok pilihan banyak. nak kena angkut geng pegi ni..

    BalasPadam
  2. Wah sedapnya.. Ni yg terasa nak repeat ni

    BalasPadam
  3. terbaiklah.. banyak betul pilihan makanan dan seafood yang segar2

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat