Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2020

Catatan terkini

Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing

Imej
Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing - gambar ni kredit google ya Assalamualaikum semua, dulu aku pernah cerita pasal kedai jual keropok lekor sedap di Mersing dalam blog aku ni. Masa tu aku perkenalkan satu kedai keropok kat Mersing la. Bukan kedai keropok lekor popular dan viral di Mersing pun masa tu. Tapi aku cerita sebab dia jual keropok sedap. Kali ni aku nak cerita pasal kedai keropok sedap yang lain pulak. Lokasinya masih lagi di Mersing. Tak berubah ke daerah lain lagi la. Setakat ni kalau dalam Johor ni keropok area Mersing la yang menjadi pilihan kami sekeluarga. Pada kami, keropok daerah lain di Johor ni bukanlah tak sedap, cuma tak menepati selera je. Gambar lama dia, masa ni takde lagi papan tanda kuning kedai dia Ni gambar baru, adik aku ambik dari dalam kereta Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Eh yang aku cerita ni pasal keropok lekor sedap tau. Bukan keropok keping. Karang ada yang salah faham pulak. Kadang-kadang ada keropok lek

Peraduan Nestlé Gaji Seumur Hidup

Imej
Peraduan Nestlé Gaji Seumur Hidup  150 Rakyat Malaysia Pertama Menang Hadiah Mingguan Wang Tunai RM500  Peraduan Nestlé Gaji Seumur Hidup  Assalamualaikum semua,  Nestlé Malaysia hari ini mengumumkan 150 pemenang pertama bagi peraduan terbaharu dan terbesar di seluruh negara, Peraduan Nestlé Gaji Seumur Hidup! Dengan waktu mencabar yang telah menimpa Malaysia dan seluruh dunia, Nestlé dengan rasa besar hati ingin berkongsi berita baik dengan rakyat Malaysia menerusi peraduan ini. Para pemenang dari seluruh Malaysia dengan pelbagai latar belakang yang berbeza serta berumur dari 22 hingga 70 tahun akan menerima hadiah wang tunai sebanyak RM500, yang membawa kepada jumlah keseluruhan pemenang sebanyak RM75,000. Setakat ini, lebih 220,000 penyertaan telah diterima, dan rakyat Malaysia masih berpeluang untuk mencapai impian serta meringankan beban mereka.  Nukilan daripada pemenang mingguan: Nurdiana Binti Haji Bakri, pengatur cara komputer berumur 37 tahun dari I

Duduk Rumah, Shopee Hantar

Imej
Duduk Rumah, Shopee Hantar Duduk Rumah,  Shopee Hantar Assalamualaikum semua,  kerajaan baru-baru ini telah mengumumkan pelanjutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) hingga 14 April. Dalam tempoh ini, para pembeli masih boleh mendapatkan barangan penting mereka di Shopee, dan dihantar terus ke rumah melalui kempen 4.4 Shopee Brands Festival dari sekarang hingga 4 April. Platform membeli-belah atas talian itu bekerjasama rapat dengan rakan kongsi, peruncit dan pembekal seperti FreshTap, Vinda, PetPet, Pediasure, Friso, dan Enfagrow serta Tefal, Watsons, Arctic Hunter, Photobook Malaysia, Unilever, HomeHuk, L'Oréal, realme, P&G dan Reckitt Benckiser untuk meningkatkan bekalan dan memberi pengguna pengalaman membeli-belah atas talian tanpa bimbang. Duduk Rumah,  Shopee Hantar Kempen ini turut menampilkan koleksi produk khas "Stay Home Essentials" atau “Keperluan Ketika Duduk Di Rumah” yang menawarkan barangan runcit segar dan beku, bahan masak

Bekerja dari rumah sebab Covid-19?

Imej
Assalamualaikum semua,  semoga korang semua masih sihat hendaknya.. doa yang sama buat aku dan keluarga aku jugak ya.. di saat ni doa je la mampu supaya kita terhindar dari wabak pandemic COVID-19 ni.. lama dah nak menulis tapi asyik la tak sempat.. mungkin asbab bekerja dari rumah sebab COVID-19 ni boleh naikkan balik semangat berblog mana tau kan..    Bekerja dari rumah sebab COVID-19?  alhamdulillah arahan kawalan pergerakan dah pun keluar.. apa pun yang berlaku disebabkan orang awam panik kita bersyukur sekurang-kurangnya pada hari pertama ni ramai yang ikut perintah untuk duduk di rumah.. pastikan tu ya.. duduk di rumah masing-masing kecuali yang kena keluar bekerja macam aku ni..  ya.. aku kena keluar bekerja bila perkhidmatan kami disenaraikan sebagai perkhidmatan penting "essential services ".. alhamdulillah akhirnya ada yang ikhtiraf sebagai antara yang penting..  kami kena bekerja bagi memastikan semua orang cukup sumber makanan..  kena bekerja u

Perintah Kawalan Pergerakan di Malaysia

Imej
Perintah Kawalan Pergerakan Kerajaan belum umum lagi, dah ada yang berduyun pergi buat pembelian panik.. padahal dah disuruh jarakkan diri dari orang lain dan kurangkan pergi tempat sesak..  Arahan Kawalan Pergerakan - sumber Astro Awani Kerajaan dah umum semalam, hari ni duduklah rumah.. janganlah ada yang buat pembelian panik lagi hari ni.. tak mustahil dengan cara korang keluar berduyun tu akan ada pertambahan kes berganda kang..  Kawalan pergerakan bukannya perintah berkurung.. korang masih lagi boleh keluar untuk cari keperluan utama.. malah masih ada yang kerja pun.. tak mustahil kalau rakyat terlampau panik selepas 2 minggu kawalan pergerakan ni terpaksa buat kawalan lagi ketat macam negara lain tu jugak..  Jadi, tolonglah bertenang dan ikut nasihat yang diberi..  1. Kawal pergerakan - hanya keluar jika betul-betul perlu, jangan berpusu-pusu ke pasaraya pun hari ni 2. Beli barangan yang sepatutnya sahaja - fikirkan orang lain sama memerlukan sebab beka

Adik Nafis Adam dah mula makan

Imej
assalamualaikum semua, lamanya tak menulis.. bukan takde minat tapi masa yang terasa tak cukup pulak.. selalu boleh curi jugak masa menulis bila dapat duduk-duduk sekejap ke.. kalau menyusukan anak ke.. tapi kali ni memang ke laut dalam disebabkan kesibukan kerja.. kena pulak kadang-kadang bila dah dapat duduk atau susukan anak tu waktu tu la mata ni macam kena jahit je.. terus hanyut.. silap-silap kalau pegang telefon bimbit kat tangan mau jatuh kena muka sendiri la jawabnya.. hehe.. Adik Nafis Adam dah mula makan tapi kali ni nak jugak cerita perkembangan adik Nafis Adam sebelum basi.. sebenarnya adik Nafis dah masuk 6 bulan umurnya pada 6 Mac 2020 baru ni.. dah selamat pun ambik suntikan vaksin bila cukup umur 6 bulan aritu.. alhamdulillah masih sihat membesar bagai Super Adam.. haha.. ni nama aku bagi kat dia bila nak main-main dengan dia.. dia akan senyum meleret bila aku sebut Super Adam tu.. Super Adam aku tu pun dah mula makan dah.. aku mula bagi dia makan masa

Catatan popular daripada blog ini

Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan

Resepi Pau Gebu yang sangat lembut

Resepi Mudah Apam Kukus