Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 15 Mei 2012

habis runtuh semuanya....

salam semua,

alhamdulillah hari ni dah start kerja dah ni..... pagi tadi nak update tak sempat la pulak....

sampai2 je opis tadi ada orang bagitau ada mak mertua staff kat JPV Pahang meninggal dunia pagi tadi....
sebab shah nak cepat maka kami gi beli sarapan dulu tadi... lepas tu aku gi melawat kejap... sampai2 jek... elok je sama sampai dengan van jenazah... diorang bawak mandikan jenazah kat masjid cenderawasih dan terus kebumikan di setali... aku tak ikut pun... beban tugas dah menunggu....

kami sampai semalam jam 7 malam di kuantan.... rasa letih lutut duduk lama2 sambil pangku adik husna... belum lagi campur dengan penat berjalan sambil dukung husna, dia taknak langsung duduk dalam kendong... panas kot...

pagi tadi dengan ceria aku bagitau kat shah... "mujur ita tak kena bertugas minggu ni... boleh rehatkan sikit kaki ni kat opis".... abis je aku bagi tau camtu kat shah... elok je hp aku berbunyi.... tet... tet... tet.... (sila maklum aku pakai bunyi standard untuk sms ok..)

bila aku buka je.... " saya mc....bla...bla...tolong ganti...bla..bla.." aduh.....terus terduduk aku yang sedia tengah duduk kat dalam kereta time tu... aiseh.... kena ganti orang pulak.... aduh.... dalam hati jangan la ada kes banyak..... tapi sampai je kat opis.... ambik ko! (hakimi pun dah pandai sebut ayat ni)... ada 55 kes menanti! huhu....kebas lutut aku.... termasuk la kebas jari jemariku yang halus gemalai ni... mana taknya... organ2 sejuk beku menanti... gila ko... ketar2 dah jari aku kena air sejuk tu tau!..... waaaa.....dalam hati ni berdoa aje....moga diberi kemudahan.... Kerja untuk family kerana ALLAH....

eh.... korang tak perasan ke tajuk aku lain kat atas tu.... hehe... sorry melalut pulak bila dapat keyboard....

sebenarnya aku nak cerita pasal kejadian malam tadi... sesampai je kami kat kuantan, hujan lebat berserta kilat sambar menyambar menyambut kami.... lepas maghrib la semua bermula... memula lepas berita tu aku layan tengok cite lara hati kat tv9.... tetiba je gelap tv...   hah.... sudah (ayat ni pun hakimi dah pandai sebut)... bukan pakai astro pun nak gelap2 kan? ngeeee.... ;)

sekali tengok kat luar pokok berbuai2 kena tiup angin.... seram ko tengok angin semalam.... entah sampai kul berapa ntah ribut aku tak sedar dah pasal malam tadi kami asyik dok jaga pasal najmi asyik menangis je dah.... letih wooo badan... dah la baru jalan jauh....

pagi ni pulak dalam perjalanan ke opis semua abis runtuh dan tumbang dah.... memula kat area peramu.... banyak khemah kedai jatuh dah....pastu depan sikit kat tanjung lumpur... papan tanda kat tepi jalan dan papan iklan perumahan baru sebelum jambatan tu pun dah runtuh abis dah.... patah terus menyembah bumi dah... sesampai je kat padang kemunting 4 lagi haru.... papan tanda iklan sukma MPK tu abis patah riuk dah.... sadis dah tengok.... memang kuat betul angin malam tadi....

aku cuma sempat snap gambar papan iklan tu tengahari tadi je... itu pun lepas paksa shah berhenti tepi jalan... hahaha.... layan je la ye... abis zoom dah ni....hp je pun....

 
 p/s aku tepon mak cerita pasal ni... mak kata... banyak nooo dah pesta sana sini... Amaran dah tu.... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: