Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2021

Catatan terkini

Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing

Imej
Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing - gambar ni kredit google ya Assalamualaikum semua, dulu aku pernah cerita pasal kedai jual keropok lekor sedap di Mersing dalam blog aku ni. Masa tu aku perkenalkan satu kedai keropok kat Mersing la. Bukan kedai keropok lekor popular dan viral di Mersing pun masa tu. Tapi aku cerita sebab dia jual keropok sedap. Kali ni aku nak cerita pasal kedai keropok sedap yang lain pulak. Lokasinya masih lagi di Mersing. Tak berubah ke daerah lain lagi la. Setakat ni kalau dalam Johor ni keropok area Mersing la yang menjadi pilihan kami sekeluarga. Pada kami, keropok daerah lain di Johor ni bukanlah tak sedap, cuma tak menepati selera je. Gambar lama dia, masa ni takde lagi papan tanda kuning kedai dia Ni gambar baru, adik aku ambik dari dalam kereta Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Eh yang aku cerita ni pasal keropok lekor sedap tau. Bukan keropok keping. Karang ada yang salah faham pulak. Kadang-kadang ada keropok lek

Durian murah di JB

Imej
assalamualaikum semua, hari ni aku nak kongsikan pasal info penjual durian murah di JB.. selama ni memang sibuk mencari orang jual durian murah yang berbaloi untuk dibeli.. alhamdulillah hari ni rezeki pulak dapat jumpa.. Durian murah di JB masa balik kerja luar tadi aku nampak ada orang jual durian kat Jalan Padi 2, Bandar Baru Uda, Johor Bahru.. bila ternampak tadi terdetik juga dalam hati.. nak ajak shah singgah la balik kerja nanti..  durian murah jb balik kerja dalam pukul 6 petang tadi aku ajaklah shah singgah.. syukur gerai tu masih bukak dan ada jual durian longgok yang macam kami cari.. kalau boleh taknak la yang mahal-mahal sangat sampai tak mampu nak beli..  ni la si Jefry di hadapan durian longgok sedang elok kami sampai ada la durian yang disusun ikut longgok.. selonggok ada 3 biji semuanya.. RM20 je selonggok.. ni yang dah pecah-pecah dan merekah la kulitnya.. siapa nak beli 3 longgok penjual tu.. namanya Jefry akan bagi harga RM50 je untuk 3 longgok.. murah kan? durian m

Free Games Online : aktiviti bersama anak-anak di musim PKP

Imej
assalamualaikum semua, dah ada yang rasa nak pengsan sebab PKP dilanjutkan? atau mak bapak yang dah tak larat nak bahagikan masa lepas pening hadap musim PDPR dengan anak-anak kat rumah? jangan risau la kalau korang pun dah mula rasa tepu hadap kerja sekolah anak-anak.. sebab bukan korang sorang je yang mengalami saat macam tu? aku di sini pun mengalaminya.. hahaha.. jadi cuma tarik nafas dan enjoy the moments ya.. tapi kalau rasa tak boleh jugak meh la aku kongsikan apa aktiviti bersama anak-anak di musim PKP yang boleh korang buat untuk melegakan sikit otak korang tu dari memikirkan bila PKP dan PDPR ni nak habis..  Free Games Online : aktiviti bersama anak-anak di musim PKP apa yang aku buat tu? aku habiskan masa sikit buat aktiviti bersama anak-anak di musim PKP ni dengan buat apa yang mereka suka.. jadi apa yang anak-anak suka? aku tak tau la kalau anak-anak korang tapi anak-anak aku semuanya suka kalau aku sebut bermain permainan komputer.. eh kita belum ajak pun dia dah laju b

Peralatan asas yang perlu ada untuk PDPR di rumah

Imej
Assalamualaikum semua,  banyak nak aku kongsikan bila cerita pasal PDPR ni.. banyaklah nak cerita.. terutama pasal macamana aku handle PDPR untuk 4 orang anak yang tengah bersekolah.. belum lagi macamana nak uruskan semua kerja dengan tugasan anak-anak lagi.. fuh.. banyak sangat kisah nak cerita.. tapi apa kata aku mula dulu kisah PDPR kami dengan peralatan asas yang perlu ada untuk PDPR di rumah?  Peralatan asas yang perlu ada untuk PDPR di rumah ada orang tanya.. dah masuk PKP 3.0 masih relevan lagi ke apa yang aku nak tulis ni? aku tak kisah pun soal relevan ke tidak cuma pada aku, aku suka nak kongsikan apa yang aku buat untuk pembaca.. manalah tau kalau ada antara pembaca yang dapat manfaat dari apa yang aku tulis ni kan.. kurang-kurang dapat jugak bantu serba sedikit.. aku nak bantu dari segi duit memang sendiri pun cukup-cukup makan je pun.. jadi bantulah dari segi lain pulak..  Marilah aku cerita apa yang sediakan dalam peralatan asas  yang perlu ada untuk PDPR di rumah kami ni

Sambutan sempena Hari Lahir Abg Ngah yang ke 11

Imej
Assalamualaikum semua,  aku ni kan dari hari sehari nak menulis.. tapi disebabkan arahan PKP dan Lockdown yang tiba-tiba dikeluarkan ni.. macam jadi tak tentu hala sekejap la dunia.. haha.. alasan.. ok la aku nak ceritakan pasal kenangan sambutan sempena hari lahir abg ngah yang ke 11 yang baru je lepas pada 21 Mei 2021 baru ni..  Sambutan sempena Hari Lahir Abg Ngah yang ke 11 Mulanya nak buat blogpost sehari selepas.. tapi banyak betul tuntutan kerja yang lain memerlukan perhatian dan masa.. jadi kita tulis je la beberapa minggu yang selepas tu.. walau apa pun.. insyaAllah aku tetap tak lupa hari lahir anak-anak saban tahun.. kali ni walaupun dalam PKP3.0 dan tak boleh nak bawa anak-anak meraikan di luar rumah, kami tetap sambut di dalam rumah dengan meriah..  Mee Tarik Warisan kali ni ada beberapa jenis makanan yang terhidang.. sebab ada beberapa kesukaan berbeza dalam rumah ni.. siap ada drama la jugak.. haha.. layankan je la selagi mampu bersabar.. untuk sambutan kali ni abg ngah

Catatan popular daripada blog ini

Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan

Resepi Pau Gebu yang sangat lembut

Resepi Mudah Apam Kukus