Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember, 2020

Catatan terkini

Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing

Imej
Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing - gambar ni kredit google ya Assalamualaikum semua, dulu aku pernah cerita pasal kedai jual keropok lekor sedap di Mersing dalam blog aku ni. Masa tu aku perkenalkan satu kedai keropok kat Mersing la. Bukan kedai keropok lekor popular dan viral di Mersing pun masa tu. Tapi aku cerita sebab dia jual keropok sedap. Kali ni aku nak cerita pasal kedai keropok sedap yang lain pulak. Lokasinya masih lagi di Mersing. Tak berubah ke daerah lain lagi la. Setakat ni kalau dalam Johor ni keropok area Mersing la yang menjadi pilihan kami sekeluarga. Pada kami, keropok daerah lain di Johor ni bukanlah tak sedap, cuma tak menepati selera je. Gambar lama dia, masa ni takde lagi papan tanda kuning kedai dia Ni gambar baru, adik aku ambik dari dalam kereta Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Eh yang aku cerita ni pasal keropok lekor sedap tau. Bukan keropok keping. Karang ada yang salah faham pulak. Kadang-kadang ada keropok lek

Review Produk Pemutih Gigi Whitekish

Imej
Review Produk Pemutih Gigi Whitekish Assalamualaikum semua, aku nak cerita pun tak sabar tau nak cerita pasal produk pemutih gigi.. eh tapi ini bukan produk pemutih gigi viral bahaya tau.. ini adalah produk pemutih gigi yang dah diakui halal dan selamat untuk digunakan.. aku dah guna produk ni masuk 3 minggu dah ni.. dah guna baru aku berani nak cerita dengan korang.. nama pun review Produk Pemutih Gigi Whitekish kan..  Review Produk Pemutih Gigi Whitekish mehlah aku cerita kenapa korang kena guna produk pemutih gigi Whitekish ni.. sebagai orang Islam yang terpaling utama ialah sebab status produk ni yang dah diakui halal oleh JAKIM.. jadi semua orang boleh gunakan tanpa was-was.. ya la.. banyak sangat isu semasa pasal keraguan produk halal sejak akhir-akhir ni.. ada yang mengejutkan jugak la.. isu halal bukan isu main-main ok.. sangat sensitif bagi semua umat Islam.. tak kira la berada kat negara mana pun..  sebab kedua korang patut cuba produk ni adlah kerana produk pemutih gigi Whit

Ayam Panggang Baker's Cottage Yang Sedap dan Murah

Imej
Assalamualaikum semua,  aku nak cerita dengan korang pasal ayam panggang Baker's Cottage yang sedap dan murah ni haa.. kami beli minggu lepas.. lupa pulak nak cerita tu.. tapi tak kisahlah selagi benda tu masih dijual kira cerita ni masih laku la kan.. korang nak ke baca pasal ayam panggang Baker's Cottage yang sedap dan murah ni?  Ayam Panggang Baker's Cottage Yang Sedap dan Murah Sebelum tu aku nak cerita la dulu pasal Baker's Cottage ni.. aku memula dulu kenal Baker's Cottage ni masa aku belajar kat UPM dulu.. kira macam mengimbau kenangan la ni.. masa tu Baker's Cottage ni baru bukak cawangan dia kat Seri Serdang.. al maklumlah budak UPM kan suka sangat makan kat 'padang' tu kan.. bila tetiba ada rezeki lebih rajin tu pergi berjalan ke area Seri Serdang tu mencari makan..  'padang' tu bukanlah padang pun sebenarnya.. haha..dia food court yang jual makanan tengahari sampai malam.. paling popular waktu makan tengahari la.. sebab semua kedai aka

Bila si kecik tak lagi kecik

Imej
Assalamualaikum semua, hari ni masih hari cuti di Johor.. alhamdulillah dah boleh biasakan diri dengan cuti setiap hari Jumaat dan Sabtu.. mula-mula dulu rasa janggal jugak la.. maklumlah sekian lama dan cuti setiap Sabtu dan Ahad.. tetiba tukar.. mau tak pelik.. bukan la kata tak pernah cuti hari Jumaat dan Sabtu tapi itu mula-mula la dulu waktu awal servis.. masa tu ditempatkan di Kota Bahru, Kelantan.. samalah juga hari cutinya.. eh.. bukan nak cerita pasal hari cuti sebenarnya ni.. nak cerita pasal bila si kecik dah tak lagi kecik..  tengok la ni.. hasil nak makan sendiri..  cerita pasal siapa lagi kalau bukan si kecil kami ni haa.. si Ahmad Nafis Adam ataupun Super Adam kami yang sentiasa comel di mata kami sekeluarga.. walaupun dia yang paling kecil  sebab baru je berumur 1 tahun 3 bulan.. tapi dah tak gaya kecik lagi dah dalam rumah ni.. sebabnya dia dah boleh berjalan awal dari adik beradik yang lain.. kalau yang lain umur macam dia ni baru nak pandai berjalan.. Nafis Adam seka

Rumah kami banjir!

Imej
Assalamualaikum semua, panik ya bila baca tajuk Rumah kami banjir! kat atas tu kan.. begini ceritanya.. ni cerita hari Sabtu bulan lepas.. kisahnya lepas dengar je pengumuman PKPB ditamatkan di Johor kecuali di Kota Tinggi dan Mersing tu kami rancang la nak balik kampung sebab dah lama tak balik kan.. dah la dengar mak jatuh tapi masih tak dapat balik, jadinya hati ni rasa la jugak gundah gulana.. jadi kami dah gerak balik kampung pagi-pagi Sabtu hari tu.. dapat balik hari pun jadilah.. mujurlah dekat.. Rumah kami banjir!  Waktu kami balik tu cuaca elok je lagi.. walaupun dah nampak la jugak langit gelap.. tapi masih la tak beranggapan apa-apa.. fikir nak balik kampung je masa tu.. tapi bila kami dah sampai kampung rupanya hujan turun mencurah-curah membasahi bumi.. kami tau pun bila jiran sebelah ni bagitau pada shah.. mujur ada jiran yang baik..  jiran hantar gambar macam kat atas tu.. waktu tu dalam pukul 3 petang macam tu.. sebelum tu air naik lagi tinggi.. nampak beza had air kat

Angsana Mall Jb tutup sebab covid

Imej
 Assalamualaikum semua,  lamanya blog ni membeku.. meh kita bagi hangat balik.. hangat pasal isu semasa je pun.. isu apa lagi kalau bukan isu covid-19 yang kembali merebak dalam negara kita yang tercinta ni.. dan kali ni Angsana Mall Jb pulak dah tutup sebab covid.. dah la dekat je tau.. tak sampai pun 1km dari rumah kami ni.. mujur jugak la kami ni lama dah tak pergi situ..  Angsana Mall Jb tutup sebab covid sebenarnya.. kecewa jugaklah rasa.. selepas berkorban untuk terus duduk di rumah sekian lama tapi hasilnya macam ni.. apa je yang mampu kita ni mentimun kata.. hadap je situasi depan mata.. ni pulak di kawasan JB ni kes makin banyak.. hari ni saja ada 100 kes.. sedih.. terkilan.. semua rasa la.. rasa tak selamat bila di mana-mana pun ada..  tapi apa je kita mampu buat.. cuma mampu harung dan berserah pada Yang Esa je la.. semoga wabak covid ni cepat diangkat dari dunia ni.. ramai sangat orang susah yang bertambah-tambah susah sebab covid.. tak kurang jugak orang senang yang jadi s

Catatan popular daripada blog ini

Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan

Resepi Pau Gebu yang sangat lembut

Resepi Mudah Apam Kukus