Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2021

Catatan terkini

Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing

Imej
Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing - gambar ni kredit google ya Assalamualaikum semua, dulu aku pernah cerita pasal kedai jual keropok lekor sedap di Mersing dalam blog aku ni. Masa tu aku perkenalkan satu kedai keropok kat Mersing la. Bukan kedai keropok lekor popular dan viral di Mersing pun masa tu. Tapi aku cerita sebab dia jual keropok sedap. Kali ni aku nak cerita pasal kedai keropok sedap yang lain pulak. Lokasinya masih lagi di Mersing. Tak berubah ke daerah lain lagi la. Setakat ni kalau dalam Johor ni keropok area Mersing la yang menjadi pilihan kami sekeluarga. Pada kami, keropok daerah lain di Johor ni bukanlah tak sedap, cuma tak menepati selera je. Gambar lama dia, masa ni takde lagi papan tanda kuning kedai dia Ni gambar baru, adik aku ambik dari dalam kereta Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Eh yang aku cerita ni pasal keropok lekor sedap tau. Bukan keropok keping. Karang ada yang salah faham pulak. Kadang-kadang ada keropok lek

Solitaire: Permainan legend kegemaran

Imej
Assalamualaikum semua, kali ni aku nak cerita apa aktiviti aku dengan anak-anak di waktu lapang.. sebenarnya lebih kepada meluangkan masa dengan anak-anak dengan aktiviti yang anak-anak suka.. kalau nak cari jalan nak rapatkan hubungan ibubapa dengan anak-anak salah satunya ialah kita kenal minat anak-anak dan boleh berkongsi cerita tentang apa yang dia minat bersama-sama.. ini salah satu tips la yang aku guna.. tak semestinya semua orang kena ikut.. kalau rasa sesuai boleh ikut kalau tak abaikan je.. Solitaire: Permainan legend kegemaran Bagi aku memang antara minat anak-anak ni ialah bermain permainan komputer, jadinya kita sertai je la minat anak-anak sambil kita boleh kongsikan kebaikan dan keburukan permainan tu masa kita bermain bersama.. aku rasa zaman sekarang ni memang kebanyakan ibubapa dah lebih terbuka dalam proses mendidik anak-anak kan.. jadi bermain bersama-sama anak-anak adalah cara terbaik untuk lebih rapat dengan anak.. bukan baru ni aku kongsikan kaedah merapatkan hu

Syoknya berbelanja di Jalan Jalan Japan

Imej
Assalamualaikum semua, korang sihat ke? hari ni aku nak kongsikan pengalaman kami sekeluarga berbelanja di Jalan Jalan Japan dalam entri syoknya berbelanja di Jalan Jalan Japan.. apa tu Jalan Jalan Japan? eh kalau aku tulis mesti ada yang nak tanya apa benda la yang aku sebut ni.. Jalan Jalan Japan ni sebenarnya adalah pusat perniagaan barang-barang terpakai dari Jepun yang dikumpulkan dan dijual semula di Malaysia melalui premis yang berada di Malaysia.. di Malaysia tau.. bukan di Jepun walaupun namanya Jalan Jalan Japan..  Syoknya berbelanja di Jalan Jalan Japan Tapi serius la.. masa aku menulis ni pun boleh tersenyum lagi tau sebab membayangkan seronoknya berbelanja kat sini.. kiranya kalau korang masuk tu kalau setakat nak luangkan masa sejam tu memang tak cukup la.. sebab kami pergi sini paling kurang pun 3 jam.. itu pun tak cukup jugak nak pusing tengok semua barangan yang ada dijual kat sini..  Jalan Jalan Japan di KIP Mall Masai Kalau ikutkan Jalan Jalan Japan ni ada beberapa c

Catatan popular daripada blog ini

Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan

Resepi Pau Gebu yang sangat lembut

Resepi Mudah Apam Kukus