Logo KBBA

Isnin, 21 Mac 2016

kenapa berita macam ni?

assalamualaikum semua,

elok je tukar template blog pastu malas update... motif? hehehe...

maaf ye semua... tuan tanah baru balik dari perjalanan jauh... nanti insyaAllah aku ceritakan...

ni nak cerita kisah malam tadi di kampung... masa kami tengah makan malam sebelum bergerak balik ke kuantan.. sambil makan sambil dengar berita dari tv di ruang tamu rumah atuk...

abg long : ummi... kenapa ye berita macam ni?

aku : macam mana?

abg long : ye la berita tu la... mesti hari - hari ada berita orang kena culik la.. kena bunuh la...

aku : ye la... berita jenayah makin banyak...

abg long : kenapa tak masa berita tu terus je baca berita pasal bola ke kan ummi?

aku : tak boleh jugak... orang pun nak tau berita semasa...

abg long : dulu-dulu takde kan berita macam ni? masa ummi kecik-kecik dulu?

aku : memang kurang nak... ada jugak tapi tak banyak...

abg long : tu la... sekarang makin banyak kan?

aku : aah....(nak sambung lagi ayat tu... dunia makin tua..orang makin hilang pedoman.. tapi tak jadi sebab rasanya elok dia jadi dewasa dengan sendirinya...)



alahai anak.... awak pun dah pandai menilai ye anak...  dunia makin tua.. anak-anak matang sebelum waktunya....


p/s masa ummi baya awak dulu, berita pun ummi tak tengok... gasak berlari main sana - sini... huhuhu... Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

idzwa kamaruddin berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dulu nak bg anak pegi kedai pun tak takut tapi skrg nie...hmmm...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bukan kata nak bagi gi kedai..main depan rumah pun kalau takde yang tunggu pun takut idzwa...