Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 10 Oktober 2017

Akhirnya memang puashati dengan Vivo V5

assalamualaikum semua, lama dah aku nak cerita pasal telefon bimbit yang aku sedang pakai sekarang ni.. tapi asyik la tak sempat nak tulis.. ada aku tulis aritu pasal nak buat pilihan samada nak beli handphone Vivo V5 atau Sony Experia XA1? selepas dari tu aku terus tak update dah aku dah beli ke belum kan?


gambar aku dengan Vivo V5 di hari Temuduga EDP


haa.. kali ni aku nak bagitau kat korang.. sebenarnya aku dah selamat beli telefon pintar baru iaitu Vivo V5, yang aku rasa sangat puashati dengan fungsi dan kualiti telefon Vivo V5 setakat ni.. tengok je la gambar aku kat atas ni.. yang ni gambar aku ambik kat tandas JPA di hari temuduga program COTI aritu.. kalau korang nak tengok spesifikasi telefon boleh baca entri Vivo V5 ni.. tapi entri aku kali ni bukan nak ceritakan pasal spesifikasi pun.. cuma nak bagitau korang yang telefon pintar Vivo V5 yang aku pakai ni best ! hahaha.. itu je ok .. ok bye..

percaya ke kalau ita nak buat entri dengan hanya 2 perenggan? hahaha.. maunya tak kan? sebabnya aku memang jenis suka menulis, walau ada jugak yang akan kata merapu-rapu.. biarkan jela.. hanya yang suka menulis tau apa yang seronoknya dapat meluahkan sesuatu dengan menulis.. 


ada lagi yang aku nak bagitau korang pasal telefon pintar Vivo V5 ni sebenarnya.. masa aku nak beli bulan 4 aritu cuma ada 2 model untuk Vivo V5 iaitu Vivo V5 plus dan jugak Vivo V5.. yang mana speksifikasi keduanya memang amatlah berbeza.. baik dari rupa paras telefon tu sendiri yang mana kalau Vivo V5 akan ada 2 garis di belakang telefon di sebelah atas dan bawahnya.. manakala Vivo V5 plus takde garis ni.. dan Vivo V5 cuma ada 32GB untuk penyimpanan dalam telefon manakala Vivo V5 plus lebih besar dengan penyimpanan mencecah 64GB.. spesifikasi kamera jugak Vivo V5 plus lebih baik dari Vivo V5.. 

dari segi harga pulak.. masa aku beli Vivo V5 ni, harganya ialah RM1299 dan Vivo V5 plus dalam RM2k lebih.. tapi aku tak ingat pulak harganya.. dan sudah pastinya aku akan cari harga yang lebih murah walau hakikatnya aku amat berangan nak ada telefon pintar dengan memori telefon yang lebih besar.. apa nak buat sebab cuma setakat tu rezeki aku..

tapi yang nak jadi bikin panas ialah.. selepas aku beli telefon Vivo V5 tu dalam masa 2 bulan, boleh pulak adik lelaki aku pun beli jugak jenama Vivo.. dan dia beli jenama Vivo V5s.. sama spesifikasi lebih kurang macam Vivo V5 cuma memori dia lebih besar wei! 64GB tau !  haa.. maunya aku tak marah bila dengar kan? huwaaa... kenapa la kau lambat sangat keluar wahai telefon.. harganya pulak cuma lebih RM100 je wei.. adik aku beli dalam harga Rm1399.. lagi sakit hati dengar kan ? memang nak nangis pun ada la.. meh tengok perbezaan antara 3 model Vivo V5 ni..

Perbezaan Vivo V5, Vivo V5s, Vivo V5 plus



Perbezaan Vivo V5, Vivo V5s, Vivo V5 plus


Perbezaan Vivo V5, Vivo V5s, Vivo V5 plus



tapi yang aku nak kongsikan lagi ni ialah.. memang korang tak rugi la kalau beli telefon ni.. betul kata penjual tu.. telefon ni memang tak pernah ''hang''.. 'hang' memang perkataan yang menghantui kebanyakkan pengguna telefon bimbit yang selalu menyimpan banyak aplikasi dalam telefon dia macam aku ni la.. bape banyak aplikasi untuk menyokong aktiviti berblog ntah.. tak rajin nak kira.. cuba bayangkan kalau telefon 'hang' sebab terlampau banyak penggunaan.. mau serabut nak memikir kan? tapi dengan guna Vivo V5 sekarang aku dah tak serabut lagi.. hehehe.. 

patut la penjual tu berani bagi jaminan seumur hidup tau.. aritu masa aku kat Korea pun ada sekali telefon ni jatuh atas jalan berbatu.. nak demam aku tengok bila dia jatuh..  tapi alhamdulillah.. masih berfungsi dengan baik dan sempurna tanpa cacat cela.. jadi kalau ada korang yang tengah berangan nak tukar telefon tu.. masukkan la Vivo V5 dalam senarai ok ! ni aku tengah nak tinjau-tinjau Vivo V7+ pulak.. macam best je tu.. huhuhu.. 


Cerita menarik lain

5 Luahan Ikhlas:

Afizah Abd Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hi! Geng Vivo. Kita pakai vivo jugak. Tapi bawah dari V5 lah 😊

Nadia Johari berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Pergh syoknyaa..nak tgk lagi hasil video dan gambr lain..heeh

Kak Sue berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Macam tertarik la pulak dengan Vivo nie Ita..

Annur Syuhadah berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Cantiknya gambar dengan vivo.. kebetulan AS memang tengah survey2 nak beli phone baru. Thanks kak ita!

kak gojes berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nak beli vivo v5 la jugaaaaa