Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 17 Mac 2010

mari kita kongsi petua..




salam semua,

korang ingat tak entry aku yg ni ala....ada aku cite sal aku bawak halia masuk tidur tu...

ni yang nak cite ni...setelah lebih kurang seminggu halia tu bertaktha kat kepala katil aku maka malam tadi terjadi la kejadian simpul biawak yang sangat tak diingini tu berlaku...

memula masa aku dgn shah tukar cadar semalam...mulut mak buyung ni la dah macam sang kelembai lak...masa tu shah terlanggar halia tu sampai jatuh kat bawah katil..lalu terkeluar la ayat dari mulut aku...penat ita ready halia tu kan bang..sampai nak kering dah..tak lak kena simpul biawak tu lagi...

hah..sekali ko sehari lepas aku cakap...terus kena lak..masa kena tu dah dekat nak subuh dah..aku leh dengar orang beratib kat masjid pepagi tu...bila kejang je kaki aku..sepantas kilat aku capat halia kat atas kepala katil aku tu..tapi terjatuh lak kat bawah katil..mengagau aku mencari..kaki dah start kejang2 ni..terus aku apply cam akak opis aku tu ajor..aku gosok-gosok halia tu kat kaki aku...alhamdulillah ko..betul-betul magik ni...tak sampai 2 minit pun aku gosok..terus rasa kejang tu pelan-pelan hilang...wah...memang mujarab la!

jadi aku nak pesan ni. buat ibu2 mengandung atau atlit2 yang selalu sangat kejang2 kaki tu leh la cuba petua ni ye...memang berbaloi-baloi.... Cerita menarik lain

1 Luahan Ikhlas:

ainsahrizal berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hihihi....kurang calcium la...!Sy pun slalu gak kene mase preggei, Amik calcium je. InsyaAllah...