Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 9 Julai 2014

ummi taknak sayang saya?

assalamualaikum semua,

aritu aku ada janji nak buat entry pasal scan 4D kan? nenanti la ye...bagi suspen.. hehe...

hari ni nak cerita pasal kisah 2 malam lepas... biasa kalau sebelum tidur memang jadi habit aku akan peluk dan cium semua anak-anak..kecuali ummi dah hanyut dulu la... dan semenjak bulan puasa ni aku selalu sangat tidur awal dari anak-anak...letih agaknya...

dan 2 malam yang lepas..aku tengah gurau-gurau dengan husna...main-main cium-cium dia... tengah dia suka-suka tu tetiba ada bunyi suara...

"ummi taknak sayang saya jugak?"

"ummi dah lama tak sayang saya..."

alahai anak...luruh hati seorang ibu ni dengar tau...rasa sebak terus dada...

nak tau siapa yang berbunyi tu?...

siapa lagi kalau bukan anak manja aku..abg long...

memang aku mengaku lama tak peluk cium dia sebelum tidur sebab semenjak dia sekolah selalu tertidur sebelum sempat aku tanya apa-apa..jadi kalau aku cium dia masa tidur pun dia dah tak sedar dah...

dan disebabkan aku terasa sebak..terus aku cium dan peluk dia jam-jam tu jugak... abg ngah pun mintak sayang jugak...alahai anak..bahagianya dengan ada kamu semua... tak dapat bayangkan hidup ummi tanpa anak-anak...


terus aku teringat hadith terpilih Nabi Muhammad S.A.W. pasal adil dengan anak-anak...laju je aku google...

dan ini yang aku dapat...

SUMBER

dan ini...

hadith
SUMBER boleh klik pada sumber untuk bacaan lanjut..



inshaaAllah ummi akan cuba adil dengan semua anak-anak ummi ye nak...sebak...


p/s hari ni berangan nak buat puding karamel la... tapi macam malas nak tenggek kukus... hmmm...beli aci tak? ;) Cerita menarik lain

6 Luahan Ikhlas:

Nurzakiah Hanum berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sedap gak puding karemal

mamapp berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

alahai.. aku baca tajuk pn dah rasa sebak.. sebolehnya mmg kita nak berlaku adil kan. tapi sebagai manusia biasa mmg tak lari dari rasa letih semua lagi2 ko kan peknen.. takpelah.. aku doakan yg terbaik utk family ko ye ta..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kan...? dah terbayang dah..kecur...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku tahan je jgn nangis..huhu..nasib la anak dah mak ko gembeng...
tq ye adda..

Aziela berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Wahhh...kalau akak, nanges dahhhh. Anak seketul pun akak tak berlaku adil dengan dia...uwaaaa......

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

huhu..akak...jgn la gitu..sedih dgr...