Meizu Pro 7 dan Meizu 7 Pro Plus kini dijual di Malaysia! - Cerita Ita                                                             Meizu Pro 7 dan Meizu 7 Pro Plus kini dijual di Malaysia! Langkau ke kandungan utama

Meizu Pro 7 dan Meizu 7 Pro Plus kini dijual di Malaysia!

assalamualaikum semua, ada ke sesiapa yang kerap sangat tengok telefon bimbit dia? kejap-kejap nak klik skrin.. kejap-kejap nak belek skrin sebab nak tengok ada tak mesej baru yang diterima.. atau tetiba je rasa nak belek telefon pintar sebab nak tengok ada tak email baru yang masuk? haaa.. kalau korang memang jenis macam ni aku rasa telefon pintar yang adanya dual-skrin amatlah sesuai untuk korang..

Penjual sah Meizu Pro 7 Malaysia
Meizu Pro 7 dan Meizu 7 Pro Plus kini dijual di Malaysia!


Telefon pintar dengan spesifikasi dual-skrin atau skrin sekunder ini mula diperkenalkan pada tahun 2014 lagi.. masa tu semua orang teruja bila dengar ada telefon pintar yang ada dua skrin.. pada depan dan di belakangnya.. dan apa yang dipaparkan di skrin kedua telefon pintar ini tetap boleh dilihat walaupun telefon telah dimatikan.. best kan?  tapi telefon yang dihasilkan pada waktu tu cuma bersaiz 4.3" sahaja tau.. macamana kalau korang tau ada telefon dengan fungsi dual-skrin yang sama tapi bersaiz lebih besar iaitu 5.5" dan 5.7" ? haha.. mesti lagi teruja kan?

Jadi korang tau tak dalam diam rupanya Meizu Pro 7 dan Meizu 7 Pro Plus kini dah berada di Malaysia? telefon pintar dengan keistimewaan dual-skrin yang sememangnya dinantikan di pasaran ni telah dilancarkan dalam pertengahan bulan September 2017, dan mula dijual pada 21 September 2017 baru-baru ni.. haa.. kalau korang masih belum pernah tau pasal ni tapi berminat nak tau.. meh la kita baca speksifikasi dia yang ada ni..

Meizu Pro 7 dan Meizu Pro 7 Plus


Meizu Pro 7 didatangkan dengan 3 pilihan warna berbeza iaitu merah, emas dan hitam ini mempunyai perincian seperti berikut :

  • skrin 5.5' SAMOLED HD penuh
  • pemproses MediaTek Helio X30
  • memori 4GB RAM, storan 64GB 
  • kamera utama berkembar 12+12 Megapixel Sony IMX386 f2.0 dan kamera hadapan 16-Megapixel
  • dual-skrin pada bahagian belakang juga menggunakan panel SAMOLED berwarna 
  • 3000 mAh kuasa bateri, pengecasan pantas mCharge 3.0
  • harga RM1899


manakala, Meizu Pro 7 Plus pulak didatangkan dengan 1 pilihan warna iaitu hitam mempunyai spesifikasi seperti berikut :

  • skrin 5.7' SAMOLED HD penuh
  • pemproses MediaTek Helio X30
  • memori 6GB RAM, storan 128GB 
  • kamera utama berkembar 12+12 Megapixel Sony IMX386 f2.0 dan kamera hadapan 16-Megapixel
  • dual-skrin pada bahagian belakang juga menggunakan panel SAMOLED berwarna 
  • 3500 mAh kuasa bateri , pengecasan pantas mCharge 4.0
  • harga RM2799



best pulak bila tengok gambar macam ni kan?


apa yang menariknya telefon dengan dual-skrin ni sebenarnya? kalau nak tau kesemua yang diperlukan oleh korang boleh diakses melalui skrin kedua ni tau.. semua yang macam kat bawah ni boleh dilihat dengan mudah melalui skrin kedua.. jadi tak perlu lagi nak belek-belek telefon atau nak klik untuk hidupkan telefon setiap masa kan? sesuai sangat untuk digunakan oleh orang yang sentiasa sibuk dengan urusan seharian..

semuanya ni boleh dilihat melalui skrin kedua


korang boleh jugak tengok 3 video kat bawah ni dan nilaikan..  kalaulah ada 2 pandangan berbeza bukankah itu lebih baik? 










jadi bagi sesiapa yang berhasrat nak dapatkan telefon pintar dengan perincian dual-skrin ni bolehlah dapatkan melalui Penjual Utama Meizu yang sah di Malaysia melalui pautan lokasi berikut :



maklumat lanjut tentang Meizu Pro 7 dan Meizu Pro 7 Plus boleh didapati juga melalui :







Ulasan

  1. harga agak sedikit mahal. hehehe... baru nk cari yang mur murrrr

    BalasPadam
  2. menarik meizu ni...brand china yang sama meningkat naik dengan xiaomi

    dia dah kembali ke zaman nokia...boleh selfie nampak muka

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat