Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 25 September 2017

Meizu Pro 7 dan Meizu 7 Pro Plus kini dijual di Malaysia!

assalamualaikum semua, ada ke sesiapa yang kerap sangat tengok telefon bimbit dia? kejap-kejap nak klik skrin.. kejap-kejap nak belek skrin sebab nak tengok ada tak mesej baru yang diterima.. atau tetiba je rasa nak belek telefon pintar sebab nak tengok ada tak email baru yang masuk? haaa.. kalau korang memang jenis macam ni aku rasa telefon pintar yang adanya dual-skrin amatlah sesuai untuk korang..

Penjual sah Meizu Pro 7 Malaysia
Meizu Pro 7 dan Meizu 7 Pro Plus kini dijual di Malaysia!


Telefon pintar dengan spesifikasi dual-skrin atau skrin sekunder ini mula diperkenalkan pada tahun 2014 lagi.. masa tu semua orang teruja bila dengar ada telefon pintar yang ada dua skrin.. pada depan dan di belakangnya.. dan apa yang dipaparkan di skrin kedua telefon pintar ini tetap boleh dilihat walaupun telefon telah dimatikan.. best kan?  tapi telefon yang dihasilkan pada waktu tu cuma bersaiz 4.3" sahaja tau.. macamana kalau korang tau ada telefon dengan fungsi dual-skrin yang sama tapi bersaiz lebih besar iaitu 5.5" dan 5.7" ? haha.. mesti lagi teruja kan?

Jadi korang tau tak dalam diam rupanya Meizu Pro 7 dan Meizu 7 Pro Plus kini dah berada di Malaysia? telefon pintar dengan keistimewaan dual-skrin yang sememangnya dinantikan di pasaran ni telah dilancarkan dalam pertengahan bulan September 2017, dan mula dijual pada 21 September 2017 baru-baru ni.. haa.. kalau korang masih belum pernah tau pasal ni tapi berminat nak tau.. meh la kita baca speksifikasi dia yang ada ni..

Meizu Pro 7 dan Meizu Pro 7 Plus


Meizu Pro 7 didatangkan dengan 3 pilihan warna berbeza iaitu merah, emas dan hitam ini mempunyai perincian seperti berikut :

  • skrin 5.5' SAMOLED HD penuh
  • pemproses MediaTek Helio X30
  • memori 4GB RAM, storan 64GB 
  • kamera utama berkembar 12+12 Megapixel Sony IMX386 f2.0 dan kamera hadapan 16-Megapixel
  • dual-skrin pada bahagian belakang juga menggunakan panel SAMOLED berwarna 
  • 3000 mAh kuasa bateri, pengecasan pantas mCharge 3.0
  • harga RM1899


manakala, Meizu Pro 7 Plus pulak didatangkan dengan 1 pilihan warna iaitu hitam mempunyai spesifikasi seperti berikut :

  • skrin 5.7' SAMOLED HD penuh
  • pemproses MediaTek Helio X30
  • memori 6GB RAM, storan 128GB 
  • kamera utama berkembar 12+12 Megapixel Sony IMX386 f2.0 dan kamera hadapan 16-Megapixel
  • dual-skrin pada bahagian belakang juga menggunakan panel SAMOLED berwarna 
  • 3500 mAh kuasa bateri , pengecasan pantas mCharge 4.0
  • harga RM2799



best pulak bila tengok gambar macam ni kan?


apa yang menariknya telefon dengan dual-skrin ni sebenarnya? kalau nak tau kesemua yang diperlukan oleh korang boleh diakses melalui skrin kedua ni tau.. semua yang macam kat bawah ni boleh dilihat dengan mudah melalui skrin kedua.. jadi tak perlu lagi nak belek-belek telefon atau nak klik untuk hidupkan telefon setiap masa kan? sesuai sangat untuk digunakan oleh orang yang sentiasa sibuk dengan urusan seharian..

semuanya ni boleh dilihat melalui skrin kedua


korang boleh jugak tengok 3 video kat bawah ni dan nilaikan..  kalaulah ada 2 pandangan berbeza bukankah itu lebih baik? 










jadi bagi sesiapa yang berhasrat nak dapatkan telefon pintar dengan perincian dual-skrin ni bolehlah dapatkan melalui Penjual Utama Meizu yang sah di Malaysia melalui pautan lokasi berikut :



maklumat lanjut tentang Meizu Pro 7 dan Meizu Pro 7 Plus boleh didapati juga melalui :







Cerita menarik lain

5 Luahan Ikhlas:

Fieza Sani berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Macam best je meizu ni

marsha berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Menarik lah meizu ni....besttt

Bonda Zahra berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Wah, awesome lah!

Lisa Nurulain berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

harga agak sedikit mahal. hehehe... baru nk cari yang mur murrrr

aRzMoHa berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

menarik meizu ni...brand china yang sama meningkat naik dengan xiaomi

dia dah kembali ke zaman nokia...boleh selfie nampak muka