Selasa, 8 Januari 2019

Selamat Tahun Baru 2019!

assalamualaikum semua,  dah masuk tahun 2019 dah pun.. 2018 dah selamat berlalu pergi.. meninggalkan seribu satu kenangan buat kami sekeluarga.. termasuk perubahan paling besar yang kami buat iaitu berpindah ke Kuala Lumpur.. namun Kuantan akan selalu di hati kami.. 


Selamat Tahun Baru 2019!


banyak sangat kenangan manis kami sepanjang tahun 2018 yang lalu.. antara yang akan kami kenang ialah kejayaan Abg Long mendapat 8A dalam UPKK.. tak sempat lagi aku nak tulis pasal kejayaan tu dalam blog ni.. insyaAllah satu hari akan aku tulis jugak.. sekadar buat penghargaan buat si anak.. 

bagi mereka yang kenal aku selama ni tentu tau sangat yang aku tak pernah pun kongsikan apa jua keputusan peperiksaan anak-anak.. biar baik atau pun tidak.. bimbang sangat akan ada yang mengata kami menunjuk-nunjuk.. tapi kejayaan anak yang satu ni aku kongsikan akhirnya.. bukan kerana nak menunjuk..  jauh sekali.. cuma aku sangat berbesar hati dan bersyukur Allah kurniakan rezeki tak ternilai buat kami yang rasanya sangat tak padan dengan apa yang kami balas kepadaNya.. Allahuakbar.. 

tidak hanya itu.. Allah bagi rezeki berganda lagi bila aku dapat surat kenaikkan pangkat.. walau hakikatnya kami takkan dapat apa pun pertambahan pendapatan dari perpindahan ini.. banyak sangat kami kena korbankan tapi Allah memang Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Maha Mengasihani bila Dia berikan rezeki dalam berbagai cara buat kami.. 

Allah berikan anak yang cemerlang.. Allah hadirkan sahabat yang sangat baik dan mempercayai saat kami memerlukan.. Allah beri kami masa untuk jenguk orang tua kami yang masih ada.. semua tu rezeki yang tak ternilai buat kami.. sehingga tak terluah rasa syukur padaNya.. 

Buat semua rakan dan pembaca setia.. maaf kerana kesibukan aku menghadap dunia sehingga aku mengabaikan kecintaan aku terhadap hobiku yang satu ni.. dapat menulis hari ni pun rasa sangat puas.. semoga akan ada rezeki buat aku untuk menulis lagi.. Selamat Tahun Baru 2019 buat semua jugak ya.. semoga tahun 2019 memberikan lebih kejayaan buat semua! 

Ceritaita

Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

Cik Tie berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Alhamdulillah, tahniah ye.

Sop Photography berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Selamat tahun baru
Semoga azam terlaksana :)

I am LZ berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Selamat Tahun Baru LZ ucapkan..
Syukur alhamdulillah & tahniah atas pencapaian di tahun 2018.
Semoga terus dikurniakan rezeki untuk tahun ini dan tahun2 seterusnya..

mamapp berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Happy New year Dan happy birthday ita. Tahniah abg long. Semoga ko sekeluarga sentiasa cemerlang ye ita