5 Western Restaurants You Must Check Out in Kuala Lumpur - Cerita Ita                                                             5 Western Restaurants You Must Check Out in Kuala Lumpur Langkau ke kandungan utama

5 Western Restaurants You Must Check Out in Kuala Lumpur

5 Western Restaurants You Must Check Out in Kuala Lumpur


Malaysia merupakan syurga makanan. Lagi-lagi untuk kawasan Kuala Lumpur yang serba serbi jenis makanan ada. Pelbagai menu boleh didapati dengan mudah termasuklah untuk makanan western. Antara restoran makanan barat yang semakin gah dengan menu sedap mereka adalah seperti : 


#1- Islamic Sixty9 Steakhouse


Ramai pelanggan yang memuji layanan pantas para pekerja di restoran Islamic Sixty9 Steakhouse ini. Fasilitinya juga baik dan ada banyak tempat meletak kenderaan yang berdekatan dengan restoran Islamic Sixty9 Steakhouse. Restoran ini turut tersenarai dalam 10 Best Halal Steaks in KL oleh havehalalwilltravel.com. 



Sama ada anda mahu steak, pizza, atau burger, kesemuanya sangat sedap dan berpatutan. Ruang restorannya pula sangat selesa untuk menjamu selera. Sekali datang ke restoran ini rasanya bagai ingin datang lagi berulang-ulang disebabkan rasa makanannya yang memukau dengan layanan yang mesra bagaikan santapan di raja. 



Alamat: Taman Melawati, 53300 Kuala Lumpur

Waktu Operasi: Sabtu – Khamis (8am – 1130pm) | Jumaat (3pm – 1130pm)


#2 - Copper


Restoran yang terletak di Menara Shell ini mempunyai gaya mewah yang seiring dengan persembahan hidangannya. Sudahlah pemandangan restoran sangat menarik ditambah pula dengan menu yang menyelerakan.


Restoran Copper merupakan restoran yang menghidangkan masakan Eropah dengan pengaruh Mediterranean. Hampir semua hidangan yang boleh didapati di sini mendapat pujian daripada para pelanggan yang berkunjung ke restoran ini. Menunya boleh dikatakan agak ringkas dengan harga yang berpatutan. 


Tak hairanlah kenapa Restoran Copper ni sering menjadi tumpuan para pasangan yang baru berkahwin dan sedang bercinta. Malah ia turut dipilih sebagai tempat meraikan sesuatu yang special di antara dua hati yang sedang berkasih. 


 Alamat: Level 5, Menara Shell, 211, Jalan Tun Sambantham

Waktu Operasi: Isnin – Jumaat (1130am – 430pm) |  Selasa – Sabtu (630pm – 10pm)


#3- Spoon Steakhouse


Kat Malaysia ni siapa yang tak kenal dengan Chef Zam. Chef Zam merupakan salah seorang tukang masak yang sudah famous dengan mutu masakan dan gaya menu masakannya yang sedap dan pelbagai. 


Antara menu utama yang paling banyak mendapat permintaan di Spoon Steakhouse ini adalah kepingan daging bakar (steak) yang sangat sedap, lembut, segar dan menyelerakan. 



Spoon Steakhouse ini juga turut memasukkan hidangan tempatan ke dalam menu mereka bagi mempelbagaikan  dan menyesuaikannya dengan citarasa masyarakat tempatan. kualiti makanan yang dikatakan lima bintang iaitu cukup lazat dan dengan kuantiti yang banyak telah menjadikan restoran Spoon ini semakin terkenal dan disebut ramai dari hari ke hari.



#4- Me’nate Steak Hub


Nama Me’nate semakin hari semakin gah dan dikenali ramai. Kini Me’nate boleh tersenyum puas kerana berjaya menjadi salah sebuah steakhouse yang sangat popular di Malaysia. Ia bukan saja terkenal di kalangan pelanggan tempatan malah pelanggan dan pelancong dari luar negara juga. 


Me’nate saat ini sudah berjaya memiliki beberapa buah cawangan seperti di Ampang dan Setapak. Harga boleh dikatakan agak mahal tapi amat berbaloi dengan apa yang anda perolehi. Kualiti stik di sini memang dijamin terbaik. Chef utama merangkap owner untuk restoran Me’nate ini dikatakan bukan calang-calang orang kerana pernah menyajikan hidangan hasil air tangannya untuk santap keluarga di raja. 



Terdapat banyak pilihan daging, layanan pantas dan mesra, serta ruang makan yang selesa. Me’nate turut memahami kehendak pengunjung Islam dengan menyediakan surau di restoran mereka. Antara yang boleh anda cuba ialah Shakshuka, Roast Beef, Suquet de Prix dan Sea Bass Spaghetti Arrabiata.


Alamat: Starpac Point, C-01-02 & C-01-03, Jalan Taman Ibu Kota, 53300 Kuala Lumpur

Waktu Operasi: Sabtu – Khamis (11am – 11pm) | Jumaat (3pm – 11pm)



#5 - Moon’s Kitchen


Restoran Moon’s Kitchen merupakan sebuah restoran yang berasal daripada sebuah gerai kecil yang beroperasi sejak tahun 1998. Kebanyakan menu yang dihidangkan di sini diinspirasikan oleh menu daripada negara Barat seperti Perancis, Itali dan juga Eropah kerana ia mempunyai cita rasanya yang tersendiri. 


Antara menu yang ditawarkan di Moon’s Kitchen ini adalah seperti Sizzling Steak, Pasta,Burger, Fish & Chip dan juga Fillet Tempura. 



Selain dari itu, Restoran Moon’s Kitchen juga turut mempunyai beberapa menu sampingan lain yang sering menjadi pilihan para pelanggan seperti Black Pepper Steak, Chipotle BBQ Beef Ribs dan Roasted Garlic Pepper Lamb. Daging yang digunakan untuk membuat hidangan ini diimport khas daripada Australia.  Suasana restoran ini sangat ceria walaupun dekorasinya agak ringkas seperti dinding yang  dipenuhi mercy tanda yang terkemuka seperti replika menara Eiffel dan banyak lagi. 



Alamat: Pandan Indah, 56100 Kuala Lumpur

Waktu Operasi: Selasa – Ahad (12pm – 330am), ditutup pada hari Isnin


Nak Makan Menu Western Terbaik Di Rumah Sendiri? Foodpanda Kan Ada!


Ya, jika anda ingin menikmati menu western terbaik di rumah sendiri tanpa ingin susah payah keluar dari rumah, anda boleh cuba-cuba melihat menu pilihan yang ada melalui aplikasi Foodpanda. Servis western food delivery dari pihak Foodpanda ini bukan saja 

Menjimatkan masa malah dapat membantu mereka yang tidak sempat untuk menyajikan makanan sendiri di rumah. 



Seperkara lagi, mungkin juga anda berasa kurang sihat dan tiba-tiba tekak terasa untuk menikmati makanan barat. Guna saja bantuan dari Foodpanda tanpa perlu pening kepala lagi. Yang pasti, segalanya hanya di hujung jari. Selamat menjamu selera. 



Ceritaita


Ulasan

  1. Geramnya tengok daging stik tu berkilat je terletak atas pinggan

    BalasPadam
  2. Baca entry ni petang- petang memang menahan gelodak la nampaknya..lapar weiiiii

    BalasPadam
  3. Semua nampak sedap & menyelerakan. Semuanya jadi mudah dgn online order.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat