Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 25 Mei 2017

King's aiskrim kegemaran kami!

King's aiskrim kegemaran kami!

assalamualaikum semua, korang rasa panas tak sejak dua menjak ni? kitorang rasa panas betul tau.. mungkin jugak pasal musim panas yang kak SA ceritakan aritu.. tapi sebenarnya kat Kuantan ni memang dah lama pun panas melenting ni.. aritu ada la jugak dapat hujan selebat-lebatnya tapi itu je la sekejap lepas tu terus panas balik.. 


Aiskrim King's ~ abaikan sudu..hihi


dan bila musim panas ni amat sesuailah kalau makan benda-benda sejuk kan? pehh heaven la kalau dapat tu.. kami pulak memang suka sangat makan benda sejuk secara berjemaah.. mengikat silaturahim katanya.. hahaha..  jadi stok aiskrim kira antara salah satu benda wajib ada kat rumah ni.. antara sebabnya ialah aku sendiri yang kaki makan aiskrim ni sebenarnya.. 

kalau nak tau aku ni jenisnya bila mengandung je mesti rasa nak makan aiskrim hari-hari tau.. gila eh bunyinya? ya tau.. dari aku ngandung anak pertama sampailah anak keempat gitu la pesennya.. memang tak berubah.. masa ngandung abg long dulu, awal-awal tu tak la nampak lagi tabiat buruk ni sebab awal-awal tu kan mabuk teruk.. segala jenis benda berasaskan beras aku tak boleh telan.. sampaikan bubur nasi pun bila aku makan boleh terlambak keluar semula semuanya.. ngeri membayang balik.. 

jadinya bila dah tau tu mula la aku cari benda lain nak hilangkan rasa mual tu.. aku cuba asam tak jalan.. ntah macamana aku boleh tercuba makan aiskrim Mat Kool yang perisa anggur tu.. masa tu baru 60 sen kot aiskrim tu.. pastu bila makan eh.. sedap la pulak.. dan selepas tu memang aku borong aiskrim la tiap hari.. setiap hari memang wajib beli 3 batang aiskrim dan mesti makan habis sebab kat rumah sewa aku dulu takde peti sejuk.. keja gila kan? hahaha.. masa tu shah duduk jauh pulak tu dari aku.. aku sorang-sorang kat Kota Bharu masa tu.. nasib badan la.. huhuhu..

dan tabiat tu berterusan sampai la ngandungkan abg ngah, kakak husna sampailah ke adik hadi ni haa.. semua pun aku pulun.. tapi bila dah ada anak ramai ni takde la dapat makan hari-hari pun.. asal nak makan je anak-anak pandang kang.. caner.. shah pulak macam pepaham je.. kalau masa aku ngandung anak-anak yang bawah-bawah ni memang dia selalu la belikan aku aiskrim bila kami berdua je.. terima kasih bang sebab memahami.. sayang abang.. eh.. jangan muntah.. hahaha.. 

tapi masalah serius bila dah ada family ramai dan hidup dalam keadaan ekonomi yang agak gawat sekarang ni, untuk dapatkan aiskrim yang best dengan kuantiti yang banyak hari-hari tu agak susah la sikit walau hati tu nak sangat.. takde ke orang nak sponsor bekalan aiskrim setahun ek? hehehe serius tau aku nak.. kalau ada meh rekemen aku.. 

disebabkan agak gawat tu.. antara pilihan yang kami ada ialah beli satu bekas aiskrim yang sedap dan kongsi makan beramai-ramai kat rumah! Antara aiskrim yang sedap dan harga berpatutan dari dulu lagi tak lain tak bukan ialah Aiskrim King's.. kalau dulu kami suka beli aiskrim choc chip dia.. dia aiskrim coklat tapi ada coklat cip kat dalam dia.. sedap sangat rasanya.. tapi selalunya kena beli lebih sebekas senab abg ngah tak berapa suka perisa coklat.. dia kurang makan kalau rasa coklat ni.. baik aiskrim ke kek ke.. memang gitu la.. jadinya kenalah beli yang vanilla pulak satu lagi bekas.. sekali tu aku perasan pulak sekarang ni dah ada pulak perisa terbaru Tic Tac Toe.. dia ni askrim belang-belang coklat dan vanilla pastu ada jugak cip coklat kat dalam dia.. sedap! korang nak? gi la beli.. hahaha.. 

aiseh terbalik pulak gambar
gabungan sempurna ~ aiskrim rm6.99, kon rm2.79 (Giant)
dah makan sikit baru ingat nak ambik gambar.. hehe


Makan pulak dengan kon King's yang rangup tu.. Best tau.. berebut-rebut dengan anak-anak.. tu lagi best.. hehe.. tengok je la muka ceria anak-anak kami ni haa.. 

terkejut abg ngah kena ambik gambar.. hahaha..

kakak husna dan adik hadi dah berapa kali ulang dah ni..

takde apa yang lebih mengembirakan selain dari abiskan setiap detik masa yang ada diluangkan bersama yang tersayang dan tengok diorang gembira kan? Jom sama-sama eratkan lagi kasih sayang dengan Aiskrim King's!



Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

hainom OKje berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nampaknya tak lama lagi dapat jadi duta Aiskrim King's lah ni hihi...
Biasalah Ta, benda benda gini kalau nak puas makan kena gi makan sorang sorang time keje hihi...

I N A A I N A A berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Sedap jugaaa.. Dulu selalu makan jenama ni... Tetiba tekak rasa nak makan aiskrim ni balik.. nyumnyumnyum

Ana Suhana berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ana makan aiskrim potong dia je kak. Memanh kena ada stok dlm peti. Bosan2 makan sambil tgk tv.

atiehilmi dot com berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nyum !! sedap nye.. hee~ atie selalu beli walls jek.. tu pun sebulan sekali kot.. malas nak beli.. kalau dah makan eskrem, tanak makan nasik.. seme dalam rumah ni sejenis gitu.. tahpape..