Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Ahad, 28 Mei 2017

Menu berbuka puasa hari pertama

Menu berbuka puasa hari pertama

assalamualaikum semua, untuk awal ramadhan tahun ni kami berpeluang untuk balik ke kampung untuk sama-sama merasai kemeriahan berbuka puasa bersama ahli keluarga tersayang.. kali ni kami balik rumah mak shah dan berkumpul beramai-ramai.. 

antara juadah yang ada


memang setiap tahun jadi kebiasaan berkumpul dan merasai kemeriahan berbuka puasa macam ni.. seronok rasanya bila dapat berkumpul beramai-ramai.. yang paling seronok tentunya anak-anak la.. dan semalam semua adik beradik shah kecuali adik yang nombor 4 ada bersama.. sampai tak muat rumah jadinya.. ditambah pulak dengan kehadiran bapa saudara shah yang jugak duduk di kampung yang sama kat sini.. 

dan semalam aku sempat la masak soto untuk juadah kami berbuka.. tapi disebabkan masing-masing mencari nasi untuk pilihan berbuka memasing jadi kurang sambutan.. tapi tetap laris sebab bila dah lepas solat isyak memasing mencari pulak makanan lain.. 

close up


alhamdulillah boleh pulak bersambung lauk untuk bersahur pulak tadi pagi.. jadi kami tak payah memasak menu lain untuk bersahur pagi tadi.. senang kerja kan? hehehe... korang makan apa untuk berbuka semalam?
Cerita menarik lain