Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Jumaat, 26 Mei 2017

Terjebak dengan Goodreads!

Terjebak dengan Goodreads!

assalamualaikum semua, siapa antara korang yang suka buku macam aku? atau yang sememangnya ulat buku? kalau ada korang wajib baca entri ni terutamanya kalau korang memang tak pernah dengar pasal Goodreads ni.. pasal aku dah terjebak dengan Goodreads! hahaha.. ini semua angkara Lea Azleeya la ni.. haru betul! 

aplikasi Goodreads


kalau nak tau aku ni sememangnya ulat buku.. suka sangat dengan buku.. banyak buku aku ada sejak dari zaman sekolah.. tapi masa zaman sekolah kan aku ni orang susah jadi mana la nak dapat buku-buku yang biasanya aku nak baca dan beli.. kalau ada pun cuma buku-buku lama yang biasanya dijual dengan harga yang agak murah..

pernah sekali masa aku sekolah aku dapat peluang pergi ikut rombongan dengan rombongan sekolah ke Dewan Bahasa dan Pustaka.. masa tu rasa best gila walau aku dah banyak lupa pengalaman masa kecik tu.. cuma yang aku ingat aku ada beli sebuah buku sebagai cenderahati.. tapi memang buku murah la dan rasanya buku tu masih ada lagi dalam simpanan kat rumah abah dan mak kat kampung.. masa tu walau dapat beli buku murah tapi perasaannya macam menang award tau.. senyum je masa perjalanan balik.. ye la selama ni pun mana la dapat beli buku sangat.. selalunya cuma pinjam je di Perpustakaan Sekolah.. hehehe.. lucu pulak bila diingat balik..

Dan sekarang ni bila dah ada kerjaya sendiri, mula la balik minat membaca dan mengumpul buku tu datang.. tapi aku masih tetap dengan tabiat lama.. pantang ada jualan murah buku-buku mesti aku nak jenguk.. cuma setakat ni belum berpeluang lagi aku nak jejakkan kaki ke Pesta Buku Antarabangsa yang biasa diadakan di PWTC tu haaa.. dekat sangat tempatnya dengan Kuantan ni.. 

tapi korang la yang suka buku macam aku ni pernah tak beli buku sebab suka.. tapi lepas tu tak sempat baca sampai ke sudah? haaa.. aku tau mesti ramai.. sebab tu bila nampak je Lea tulis pasal Goodreads tu aku terus terjah dan download terus aplikasinya di handphone ni.. 

aplikasi goodreads di telefon pintar


apa Goodreads ni sebenarnya? ianya adalah macam satu flatform untuk semua pembaca buku untuk buat review setiap buku yang mereka baca.. dan yang paling best di Goodreads ni korang boleh tetapkan matlamat korang untuk baca berapa banyak buku setahun.. dan korang boleh setkan jugak buku apa yang korang teringin nak baca kat dalam tu.. 

list membaca


jadi nampak tak betapa senangnya nak pantau buku yang korang beli tu sebenarnya korang dapat baca ataupun tak.. best kan? sekarang ni aku tengah dalam misi nak habiskan 10 buah buku untuk tahun ni.. tapi baru nak mula buku pertama ni.. hahaha.. korang janganlah gelak sama..  sokonglah aku jugak ok!

sasaran aku untuk tahun 2017 ~ 10 buku!


hari ni rehat agak panjang jadi jom mula! eh lupa! sesiapa yang nak terjebak jugak boleh ke www.goodreads.com..



Cerita menarik lain

5 Luahan Ikhlas:

atiehilmi dot com berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

waa.. best ni.. dah boleh mempergiatkan aktiviti membaca.. hee~

Kak Sue berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Wah best nie Ita.. good sharing :)

Lea Azleeya berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hAHAHa.. Kak ita pun dah terjebak sama... terbaikk kak ita.. nanti lea follow ye.. :)

I N A A I N A A berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Boleh sarankan kawan-kawan suka membaca download apps ni.. ena ni minat baca komik je... memang downloads apps khas untuk komik je.. hiks

Sop Photography berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

menarik juga tu
boleh la try nanti :)