Jumaat, 15 Disember 2017

12 Perkara Anda Perlu Tahu Tentang Jualan Murah 12.12 Shopee Malaysia

assalamualaikum semua, dah berlalu pun jualan 12.12 di sana sini.. aku pun ada gak menyumbang pada jualan kali ni.. beli keperluan anak-anak je pun yang banyaknya.. aku beli susu jugak di Shopee.. dulu ada aku ceritakan pasal Shopee kat blog.. dan sekarang masih setia dengan Shopee sebagai penjual jugak kat situ.. ada aku jual gctea dan barangan lain.. korang boleh jengah-jengah Kedai Ceritaita kat shopee untuk tengok apa aku jual.. sementara tu aku aku nak kongsikan berita yang aku dapat dari Shopee kat bawah ni.. meh baca fakta mengejutkan kat bawah ni..


12 Perkara Anda Perlu Tahu Tentang Jualan Murah 12.12 Shopee Malaysia



Shopee, platform eDagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan telah mencatat lebih 2.5 juta bilangan pesanan dalam tempoh 24 jam pada 12 Disember, lonjakan 5 kali ganda berbanding prestasi tahun lepas. Di Malaysia, lebih 500,000 produk terjual apabila pengguna berebut pelbagai promosi hebat ke atas 6 juta produk, sebagai sebahagian daripada Jualan Murah Ulangtahun Shopee.




Jualan Murah 12.12, jualan kilat Shocking Sale dan Kemuncak Berganda Shopee Mall yang diberi keutamaan sebagai sebahagian daripada sambutan ulangtahun Shopee telah menerima sambutan yang amat menggalakkan. Kami teruja dapat bekerjasama dengan jenama terkemuka termasuk PETRONAS, Digi, Havaianas dan MR. DIY yang menyumbang pada kejayaan kempen ulangtahun kali ini. Jenama tersebut merupakan antara jenama yang telah memilih Shopee sebagai rakan eDagang pertama mereka dan kebanyakannya telah mencatatkan peningkatan tinggi dalam jualan dengan lonjakan sehingga 100 kali ganda berbanding hari biasa. Kami berharap dapat meneruskan usahasama seperti ini pada kempen dan promosi akan datang,” kata Ian Ho, Pengarah Urusan Serantau Shopee.

12 Perkara Anda Perlu Tahu Tentang Jualan Murah 12.12 Shopee Malaysia

1)    Jumlah pesanan sepanjang 12.12 tahun ini meningkat 15 kali ganda berbanding tahun lepas




2)    Dalam tempoh hanya 1 jam 6 minit sahaja, kami berjaya memecahkan rekod bilangan pesanan tahun lepas




3)    Jenama yang menunjukkan prestasi jualan terbaik ialah  e-Kedai Mesra PETRONAS, Nestle dan Watsons




4)    Sementara itu, bagi satu jenis produk, kad Mesra PETRONAS mencatatkan rekod tertinggi dengan lebih daripada 3,100 unit terjual dalam tempoh 24 jam




5)    Transaksi paling tinggi direkodkan daripada seorang pengguna berjumlah RM15,000




6)    Produk pertama dijual pada 12.12 ialah sebuah beg jenis kanvas, manakala produk terakhir dijual ialah bank kuasa




7)    Masker wajah merupakan produk rebutan kaum wanita dengan kira-kira 7,000 unit masker wajah terjual. ROREC merupakan antara jenama kecantikan yang sangat popular dengan lebih 700 unit masker wajah Natural Essence ROREC terjual dalam masa 1 minit




8)    Kabel data merupakan produk yang menjadi pilihan pengguna lelaki dengan lebih 1,200 unit terjual




9)    Tempoh paling cepat untuk menghabiskan jualan kilat ialah 49 saat menerusi jualan kilat Shocking Sale Shopee




10) Pembelian paling pantas diselesaikan dalam tempoh 1 saat iaitu sepasang baju tidur sutera yang dijual pada harga RM20




11) Penghantaran paling jauh bagi satu pesanan ialah lebih 4,500 km - dari Goseong Gun, Korea ke Johor Bahru, Johor




12) Secara purata, 538 borak (chat) direkod setiap minit





Promosi & Kempen Akan Datang

Walaupun jualan murah 12.12 telah berakhir, pengguna masih berpeluang memenangi percutian untuk dua orang ke Honolulu, Hawaii bernilai lebih RM15,000 dan sebuah iPhone X bernilai RM5,500 sebagai sebahagian daripada hadiah sempena Ulangtahun Shopee yang akan diteruskan sehingga 31 Disember 2017. Untuk melayakkan diri, pengguna perlu membelanjakan sekurang-kurangnya RM100 dan membuat pembayaran secara perbankan dalam talian FPX.

Bagi membuat persediaan tahun baru persekolahan tidak lama lagi, Shopee akan melancarkan kempen Kembali ke Sekolah dari 18 hingga 24 Disember 2017, membariskan promosi daripada pelbagai jenis barang kelengkapan persekolahan termasuk alat tulis, buku teks dan aksesori pada harga menarik tidak lebih daripada RM30. Kedai Rasmi seperti Pilot, Stabilo, Nestle, Dewan Bahasa dan Pustaka dan Kedai Buku Borders turut menyertai kempen ini dengan menawarkan harga eksklusif dan baucar untuk pengguna.

Untuk maklumat lanjut, layari www.shopee.com.my.

Muat turun aplikasi Shopee secara PERCUMA menerusi App Store atau Google Play. 

12 Perkara Anda Perlu Tahu Tentang Jualan Murah 12.12 Shopee Malaysia

aku memang simpan aplikasi Shopee sebab senang nak uruskan dan tak makan banyak ruang dalam handphone.. bila tengok kempen kembali ke sekolah tu pulak.. huwaaa.. jangan tergoda ye ita.. inilah sebenarnya masalah mak ada anak tau.. beli barang sendiri berkira tapi kalau untuk anak-anak laju je..

Ceritaita


Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

Lea Azleeya berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

shopee terbaik.. lea suka shopping kat shopee.. murah..

Bonda Zahra berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Tahniah shoppe

Dedaun Comel berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Alahai tak sempat pula nak shopping sini. selalu kat lazada je..

Tapi banyak dengar kalau shopping kat shopee banyak boleh jimat

Kak Sue berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Tahniah Shopee.. Kak Sue belum pernah shopping sini lagi..