Catatan terkini

Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing

Imej
Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing - gambar ni kredit google ya Assalamualaikum semua, dulu aku pernah cerita pasal kedai jual keropok lekor sedap di Mersing dalam blog aku ni. Masa tu aku perkenalkan satu kedai keropok kat Mersing la. Bukan kedai keropok lekor popular dan viral di Mersing pun masa tu. Tapi aku cerita sebab dia jual keropok sedap. Kali ni aku nak cerita pasal kedai keropok sedap yang lain pulak. Lokasinya masih lagi di Mersing. Tak berubah ke daerah lain lagi la. Setakat ni kalau dalam Johor ni keropok area Mersing la yang menjadi pilihan kami sekeluarga. Pada kami, keropok daerah lain di Johor ni bukanlah tak sedap, cuma tak menepati selera je. Gambar lama dia, masa ni takde lagi papan tanda kuning kedai dia Ni gambar baru, adik aku ambik dari dalam kereta Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Eh yang aku cerita ni pasal keropok lekor sedap tau. Bukan keropok keping. Karang ada yang salah faham pulak. Kadang-kadang ada keropok lek

Ya Allah...

salam semua,

sekadar nak berkongsi..terdiam seketika bila baca berita ni...

Keputusan kes ibu bunuh bayi dalam tandas 25 Januari

PULAU PINANG 5 Jan. - Nasib seorang ibu muda yang didakwa di Mahkamah Tinggi di sini atas tuduhan membunuh bayi yang baru dilahirkannya di dalam tandas kilang tempatnya bekerja, dua tahun lalu akan diketahui pada 25 Januari ini.

Pada tarikh itu, Hakim Datuk Zamani Abdul Rahim akan membuat keputusan sama ada memerintahkan Nurul Syuhada Shamsudin, 21, membela diri atau membebaskannya daripada tuduhan tersebut.

Beliau menetapkan tarikh tersebut hari ini selepas Timbalan Pendakwa Raya, Azhar Mokhtar selesai mengemukakan penggulungan hujah di akhir kes pendakwaan.

Nurul Syuhada yang memakai baju kurung ungu dan tudung warna sama dilihat tenang sepanjang prosiding dengan sesekali menoleh ke arah ahli keluarganya yang duduk di galeri awam.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa membunuh bayi yang baru dilahirkannya di antara pukul 3 pagi dan 7 pagi, 31 Disember 2009 di dalam tandas perempuan di kilang Jabil Circuit di Zon Perindustrian Bebas, Bayan Lepas di sini.

Mayat bayi tersebut dijumpai tersangkut di dalam lubang tandas kira-kira pukul 2.15 petang keesokkan harinya oleh seorang tukang cuci selepas menerima aduan tandas tersumbat.

Pertuduhan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Pendakwaan turut dibantu Timbalan Pendakwa Raya L. Umma Devi manakala tertuduh diwakili peguam, E. Gnasegaran.

Terdahulu Azhar berhujah bahawa wujud elemen niat daripada tindakan yang dilakukan tertuduh untuk cuba menyembunyikan perbuatannya terhadap bayi yang baru dilahirkan itu.

Menurutnya, ia dibuktikan melalui tindakannya yang enggan pulang awal meskipun dinasihati berbuat demikian kerana tidak sihat dan berada di dalam tandas terlalu lama.

Kata beliau, bukti juga menunjukkan tertuduh memberitahu keadaannya 'ok' dari dalam tandas kira-kira pukul 5 pagi pada hari kejadian semasa rakan sekerjanya bertanyakan keadaannya ketika itu.

''Sejam sebelum itu, rakan sekerjanya yang berada di tandas sebelah turut terdengar bunyi tangisan bayi yang disusuli bunyi air dipam dari tandas tempat di mana tertuduh berada.

''Walaupun tidak dapat dipastikan sebab sebenar yang membawa kematian bayi itu namun pakar patologi memberitahu peluang untuk bayi itu hidup amat minimum kerana keadaannya yang berada di dalam lubang tandas.

''Justeru, saya memohon tertuduh dipanggil membela diri kerana hanya dia yang boleh memberitahu kita apa sebenarnya yang berlaku di dalam tandas itu,'' kata Azhar.

Gnasegaran pula menghujahkan bahawa bayi itu mati ketika dilahirkan dan anak guamnya tidak mempunyai pengetahuan bahawa dia telah melahirkan 'anak'.

''Kesakitan yang dialaminya dirasai sama dengan rasa ketika mahu membuang air besar. Dia tidak tahu dia melahirkan anaknya. Lagipun, daripada keterangan saksi, jelas menunjukkan punca sebenar kematian bayi itu tidak dapat dipastikan lagi.

''Justeru, dia tidak wajar dipanggil untuk membela diri atas tuduhan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana dia bukan pembunuh bayi itu,'' katanya.

Akhbar sebelum ini melaporkan tukang cuci tersebut memaklumkan penemuan mayat bayi itu kepada pengurusan kilang yang kemudian membuat laporan polis.

Mayat bayi berkenaan kemudian telah dibawa ke Hospital Balik Pulau untuk bedah siasat.

sumber : utusan malaysia online

kesian bayi tu kan....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan

Resepi Pau Gebu yang sangat lembut

Resepi Mudah Apam Kukus