Pengalaman pertama Photoshoot Raya KBBA9 bersama Wan Izhar Abu Bakar - Cerita Ita                                                             Pengalaman pertama Photoshoot Raya KBBA9 bersama Wan Izhar Abu Bakar Langkau ke kandungan utama

Pengalaman pertama Photoshoot Raya KBBA9 bersama Wan Izhar Abu Bakar

Photoshoot Raya KBBA9 bersama Wan Izhar.

assalamualaikum semua, aku bersemangat nak ceritakan pengalaman pertama aku sertai KBBA9 atau Kelab Blogger Ben Ashaari untuk Photoshoot pre raya pada hari sabtu yang lepas.. konon nak buat entri ni awal lagi tapi disebabkan kami masih lagi ke hulu hilir sejak dari sabtu lepas abis je majlis tu.. maka entri jadi tertunggak pulak..



berangan model di hari raya.. hahaha
psstt... cantik kan baju dari Butik Farisha Hana ni?


dan ditambah pulak dengan masalah instagram yang tetiba je melanda beberapa hari lepas terus semangat aku jadi merundum pulak nak cerita dengan korang pasal majlis ni.. tapi bila instagram kembali pulih hari ni jadinya aku bersemangat la lagi nak meneruskan perjuangan untuk menulis entri yang berharga ni sempena hari yang bersejarah ni.. 

pada hari Sabtu, 22 April 2017.. cewaah dah macam baca berita pulak aku rasa.. hahaha.. bertabah la korang.. dah kata tadi hari bersejarah kan namanya.. sebenarnya hari sabtu yang baru je lepas ni ada majlis Photoshoot Raya KBBA9 atau lebih dikenali sebagai Kelab Blogger Ben Ashaari oleh jurugambar tersohor Wan Izhar Abu Bakar bertempat di Muzium Warisan Universiti Putra Malaysia.. dah lama dah dirancang majlis ni alhamdulillah akhirnya terlaksana dengan baik.. 

Majlis : Photoshoot Raya KBBA9 
Tempat : Muzium Warisan UPM
Jurugambar : Wan Izhar Abu Bakar (facebook)(Instagram)(ODS Studio)
Penaja Pakaian : Butik Farisha Hana
Penaja Make up  : The Blush Guru 

kalau ikutkan aku memang tersangatlah teruja nak ikut majlis ni.. terutama la bila baju yang nak dipakai pada harinya tu dah berjaya mendapat tajaan dari Butik Farisha Hana.. dan tau pulak akan ada make up artis yang dah setuju nak memberikan sentuhan ke muka aku secara percuma pulak tu.. siapa tak teruja bila semuanya dah disediakan kan? cuma bawak badan dan ambik gambar je.. bunyinya sangat mudah tapi tak semudah yang dijangka ok..


jurugambar kami hari tu , Wan Izhar Abu Bakar bersama blogger Ujang



dah kata yang ini pengalaman pertama aku photoshoot macam ni kan.. haruslah nak nampak agak vogue dari biasa.. tapi apakan daya pagi tu aku menerima mesej yang make up artis yang dijanjikan ditimpa kemalangan yang tak dijangka! rumahnya dilanda banjir.. memang hujan agak lebat malam tu sampai ke pagi.. tapi aku tak la menjangkakan berita macam ni.. terus macam.. alamak.. macamana ni ita? panik sekejap tau pagi tu.. tapi aku masih lagi la mampu makan nasi lemak sarapan pagi yang dihidangkan oleh Cafe Muzium Warisan UPM.. hati je risau tapi masih mampu makan dengan baik.. eh.. ita kan ni.. pemburu makanan.. hahaha

sarapan pagi -kredit photo team kbba


lepas tu aku mula je la mencari MUA (make up artis) yang kosong untuk sua muka aku yang memang langsung tak touch apa-apa pun pagi tu.. tapi alhamdulillah ada je MUA yang free dan baik hatinya menolong.. terima kasih la jugak buat ajk yang sanggup mencari MUA untuk majlis ni.. dan make up artis aku pada hari tu ialah dari The Blush Guru.. memang wow la sentuhan dia tu.. aku sendiri rasa tak percaya dengan hasil dia.. sampai anak-anak dan shah sendiri kerdip-kerdip mata tengok aku tau.. hahaha.. adik hadi siap pusing keliling dan lari bila aku panggil.. dia ingat orang lain tau.. hehehe.. korang boleh pergi ke IG diorang di The Blush Guru.. korang tengok je la hasilnya.. transform abis kan?

selepas make over

sebelum dan selepas


bila dah siap make up tu aku terus turun kat majlis berlangsung.. wah meriah gila la masa tu.. walaupun kawasan tu agak lecak disebabkan hujan lebat malam sebelum tu tapi nampaknya tak melunturkan semangat masing-masing terutama jurugambar profesional Wan Izhar and the team.. yang ni memang aku puji la.. sangat komited dengan kerja diorang tau.. dah la sampai awal dari masa yang diaturkan dan berjuang sampai ke saat terakhir tu tau.. memang sangat pro! sesiapa yang agak "kayu" atau takde langsung skill nak bergambar pun takde masalah nak bergambar dengan jurugambar profesional macam ni tau.. dia boleh siap tunjuk ajar pose mana yang sesuai.. sesiapa yang berhajat nak gunakan khidmat jurugambar profesional untuk majlis korang boleh la contact melalui facebook atau instagram yang aku bagi tu..

kredit photo -team kbba

kredit photo - team kbba

kredit photo - team kbba


tapi gambar yang aku kongsikan dalam ni bukan la dari koleksi Jurugambar Wan Izhar tu ye.. yang tu tak siap lagi.. yang dalam ni semuanya adalah koleksi aku sendiri bersama kawan-kawan kbba yang hadir pada majlis tu.. 

ok-ok kita sambung.. lepas abis majlis tu kami disajikan dengan biskut raya yang ditaja oleh K.Roger's.. boleh hubungi K.Roger's ni melalui facebook mereka di K.Roger's atau berhubung dengan blogger Lan Careno je senang.. dan part paling best makanan tengahari yang dimasak oleh Cafe Muzium sekali lagi.. sedap wooo... menjliat jari aku makan hari tu.. antara menunya ialah lemak berkrim rebung masak lemak dengan daging salainya.. dan ada jugak.. pencuci mulut oleh abam baker kita.. kali ni dia bagi kita rasa pulak dia punya brownies.. yang memang rugi la kalau korang tak rasa.. shah pun cakap baru nak suruh sayang buat.. tetiba dah dapat makan.. hahaha.. senang kerja aku kan..? kalau sesiapa nak order boleh contact abam Korie kat facebook Abam Korie tau.. dia siap buat delivery kat kawasan sekitar terutama di Putrajaya.. rezeki la orang jauh dari Kuantan ni dapat makan..


makan tengahari

makanan tengahari

biskut K.Roger's

baker abam Korie bersama brownies -kredit photo team kbba

brownies sedap - kredit photo team kbba



apapun aku nak ucap terima kasih pada Founder KBBA9 Ben Ashaari sebab berusaha untuk dapatkan jurugambar terbaik untuk majlis photoshoot kali ni.. juga terima kasih buat semua ajk yang terdiri dari keluarga Kelab Blogger Ben Ashaari sendiri yang bertungkus lumus untuk majlis yang julung-julung kali dapat diadakan ni.. terima kasih jugak untuk semua penaja, terutama penaja pakaian Butik Farisha Hana untuk pakaian yang cantik tu.. terima kasih tau lia.. dan untuk make up artis, The Blush Guru.. harap sangat dapat peluang sebegini di lain kali.. 











Ulasan

  1. wow cantik sngattt... pandai mua wat makeover

    BalasPadam
  2. 1st time jumpa...harap dpt jumoa lagi..

    BalasPadam
  3. cermin mata mana kak..cermin mata mana...hehehe..terus tak cam kan. Masa tengah makeup nampak dah akak sampai, tapi muka keras nak bersuara panggil..hehehe.

    BalasPadam
  4. rasanya macam baru first time jumpa akk. hahahha entah la xingat. harap dapat kumpul mcm ni lagi. akk cantik :)

    BalasPadam
  5. Muda remaja teruih lepas makeup, lawa!

    BalasPadam
  6. Tak sempat nak tegur akak..tapi memang lain muka akak masa photoshoot tu

    BalasPadam
  7. woww..terus berubah muka akak yer lepas makeup tu...pandai MUA tu...caantik akak....

    Baca Sini Ada Vitamin Yang Mampu Kecutkan Cyst Ibu Hamil

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat