Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 8 Ogos 2017

Ah sudah.. beli kasut sekolah lagi?

assalamualaikum semua, malam kita bersiaran lagi.. kemaruk berblog dah nampaknya ni ita.. itu tandanya ita tengah stress.. hahaha.. bertabahlah.. malam ni kita cerita pasal kasut.. ya pasal kasut lagi dan sekali lagi kasut sekolah pulak.. memang kena bertabahlah korang jawabnya..

jalan-jalan beli kasut lagi 


sebabnya malam ni kami mengulang lagi ke kedai yang kami pergi semalam sebab nak beli kasut sekolah yang sama macam abg long semalam.. letih la sekali lagi.. tapi kali ni bukan sebab kasut hilang pulak tau.. 

kali ni sebab dah ada yang versi merengek tahap tak larat nak tengok dan dah ada yang buat muka sedih.. asalnya kakak husna ada sesi fotografi kat sekolah esok dan kena pakai baju seragam lengkap siap berkasut tapi kasut dia pulak memang dah ketat.. ngam-ngam je kaki dia.. semalam nak beli tak dapat sebab bawak duit cukup-cukup je untuk beli kasut abg long.. kedai ni pulak tak boleh nak guna kad.. jadi nak tak nak kenalah datang semula hari ni..

pastu tengah elok je merancang nak datang balik tu boleh pulak yang sorang lagi anak bertuah ni dah mula bergenang-genang airmata dah mengenangkan nasib diri dia pulak.. mula la keluar semua alasan.. siap ada alasan.. 

" saya selalu lambat nak naik van ciklan sebab saya lambat pakai kasut.. saya nak kasut sarung macam abg long jugak.. kalau ada kasut gitu mesti saya dapat cepat "

korang rasa??? terus naik darah ok..

aku cuba gak pujuk tadi sebab kasut dia tu molek dan muat lagi kot.. tapi tak jalan dah.. sudahnya.. haa tengok la gambar dia dalam kedai kat atas tu.. bukan main lagi memilih.. tapi mujurlah ada lagi kedai yang sentiasa jual barang-barang budak sekolah sepanjang tahun macam Pasaraya Berjaya Ekonomi ni.. kalau tak haru wei.. mana nak cari kasut sekolah saiz kaki bebudak ni dalam harga yang masih berpatutan dah tetengah musim sekolah.. kalau pasaraya lain masa musim nak naik sekolah je sibuk.. lepas tu takde dah.. baju-baju sekolah pun banyak je pilihan lagi kat sini..

Pasaraya Berjaya Ekonomi


macam tadi satu kasut bebudak ni dalam RM30 sepasang harganya.. inilah parah kalau dah sorang membeli.. nah ambik berturut-turut pulak semua nak.. ginilah kalau anak-anak ramai dan berderet pulak tu.. bertabah jelah poket.. huwaaa.. 


Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: