Ahad, 13 Ogos 2017

Bahagianya kami dapat makan mangga chukanan murah

assalamualaikum semua, baca tajuk memang tak boleh blah kan.. hahaha biasalah gimik je pun tu.. tapi hakikatnya memang buah-buahan macam mangga ni boleh buat kami anak beranak bahagia tau.. sedap dan bahagia kalau dapat menikmatinya hari-hari..

buah mangga kegemaran kami sekeluarga


yang ni mangga chukanan katanya.. aku beli dari Tunas Manja masa singgah nak beli barang lain aritu.. elok pulak diorang letak buah mangga ni kat depan pintu masuk.. eh.. eh.. memikat betul.. harapnya mungkin akan ada yng terpikat dan membeli.. nah.. akhirnya aku la jadi mangsa.. hahaha..

tapi aku tak kisah pun jadi mangsa untuk makanan sedap macam ni pun.. dan la sedap, murah pulak tu.. hihihi.. yang ni aku beli ni harganya dalam RM5.99 sekilo je.. aku beli dalam 3 biji aritu jadinya dalam RM10 untuk 3 biji tu.. besar-besar mangganya.. alhamdulillah rasanya pun elok lemak manis..

kalau kat rumah ni kalau 3 biji buah mangga ni memang sekelip mata je anak-anak abiskan.. diorang memang gemar makan buah.. baik buah mangga, tembikai dan mata kucing pun diorg suka.. aku pernah cerita dulu kan.. pasal makan buah mata kucing tu.. 

mangga chukanan murah!


masa makan mangga ni teringat keluarga angkat aku kat Korea aritu.. diorang cakap diorang suka jugak makan mangga ni tapi kat Korea mahal.. susah nak dapat.. aku pun rasa macam tu jugak.. aritu ada sekali makan kat restoran yang jenis buffet tu ada jumpa buah mangga tapi yang dah dipotong-potong dan disejukbekukan baru dihidang.. aku cuba gak rasa.. terbayang rasa lemak manis dah tapi sekali makan.. ambik kau.. masam gila.. hahaha.. jadi itu menjadikan aku bersyukur aku dilahirkan di Malaysia.. kalau takde buah kat Malaysia pun penyumbang buah kita dari negara jiran tu sentiasa ada.. betul kan? hihihi.. 

6 Luahan Ikhlas:

✿Cik Cappuccino Latte ✿ berkata...

Ccl kalau nak makan mangga ni selalu pergi padang besar

Cik Nor berkata...

sdapnya mangga..:)

Mimie berkata...

First time sy dengar psl buah mangga chukanan kak..tgk isi kompom sedap

Unknown berkata...

Sedpnyaaaaa ya allah haihhh nak kena cari nih
Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

Ana Suhana berkata...

Sedapnya kak. Buat pulut mangga pun menarik :)

Syuhaina Atikah berkata...

Anak saya minat sangat buah mangga.