Follow my blog with Bloglovin

Ahad, 13 Ogos 2017

Resepi Roti Puri dah viral rupanya

assalamualaikum semua, aku baru tau Roti Puri dah jadi viral rupanya.. itu pun aku tau dari kawan-kawan di group whatsapp.. macam pelik pun ada.. tu la siapa sangka benda yang sangat mudah nak buat dan tak perlu banyak belanja tu la yang orang paling suka kan.. 

roti puri


aku pernah kongsikan resepi Roti Puri Mudah tanpa yis dulu.. pun tak sangka siap ramai yang nak cuba siap ada yang komen dia buat tak jadi pulak tu.. tapi itu aku tak hairan jugak sebab aku pun selalu jugak ambik resepi orang kemudian bila cuba tak jadi pun macam yang orang tu buat..

maklumlah mungkin sebab cara kita buat tu tak sama agaknya.. macam bancuh air la.. walau cuma perlu teh, air panas dan gula je untuk buat air teh tapi tak semua orang buat sedap pun.. semuanya jadikan air tangan orang tu unik kan? 

macam roti puri ni.. kalau ikutkan asas dia sama macam asas nak buat kulit karipap je sebenarnya.. ini yang macam mak aku ajar la.. dan resepi aku sebelum ni pun ikut cara Cik Jemah (mak aku) ajar.. insyaAllah akan ingat sampai bila-bila.. dan nanti nak ajarkan jugak dengan anak-anak.. sekarang ni pun masing-masing sibuk jadi tukang gelek kalau ada peluang.. meh tengok gambar aku simpan masa buat roti puri baru-baru ni.. 





aku makan dengan 2 lauk ni hari tu.. kari daging dari rumah mak dengan lauk sardin..




video aku masak tu pun ada kat youtube aku kalau korang rajin nak tengok kat bawah ni ya.. 



meriah kan?.. meh la cuba buat..


Cerita menarik lain

9 Luahan Ikhlas:

Ummi Zarra berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Oooo nama dia roti puri ke kak ita?
Saya dari kecik mak dok pggl tepung jewer². Mmg mcm kulit karipap. lg sedap dia gelembung². Tak sangka makanan mcm ni viral jugak. heheh walhal dr kecik ni je lah mak ks mkn.

Ummi Zarra berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Oooo nama dia roti puri ke kak ita?
Saya dari kecik mak dok pggl tepung jewer². Mmg mcm kulit karipap. lg sedap dia gelembung². Tak sangka makanan mcm ni viral jugak. heheh walhal dr kecik ni je lah mak ks mkn.

Rozita Cerita Ita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Ummi Zarra

roti jewer2 tu nama jawa kan? nanti tanya mak akak pulak apa namanya.. haha jawa pun tak tau ni.. tp mmg makanan ruji dari kecik la kan.. sama kita

Maisarah Humaira berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mai suka makan roti puri dengan lauk sardin...sedapnyaa

www.maisarahsidi.com

✿Cik Cappuccino Latte ✿ berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ehh.baru minggu lepas viral cucur bulat2 tu , hehe hari ni roti puri .hehe menariknya ada masa boleh buat ni .ccl salin resepi ya
jemput ke entri ccl ya
http://cikcappuccinolatte.blogspot.my/2017/08/5-tips-bisnes-online-untuk-newbie.html

Amanda Suria berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Alahai...akak dari dulu nak cuba buat ni..tak gak lulus2 lagi...

Bonda Zahra berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Owh, macam ni rupanya roti puri

Mrs Pip berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ok, nextime nak try juga ...

noorhaidaz eyda berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

teringin nak buat tapi takut tak menjadi...