nak tau rahsia baju bau wangi dan tahan lama???

12:19:00 PTG

salam semua,

hari aku nak bagi petua sikit pasal sabun pencuci dan pelembut pakaian yang korang patut pakai.... kalau dah pakai yang ni confirm korang akan terus melekat-lekit kat produk ni dan dah pusing lain dah.... (kecuali sabun dan pelembut ni dah naik harga la...hehe....)

aku iklan ni free je tau takde kena bayar dengan pihak memana atau ditaja oleh sapa2 pun...

aku nak cadangkan sabun ni kalau korang tak pakai lagi...



kalau tengah musim hujan memang berbaloi pakai sebab sama macam iklan dia yang cakap baju tak berbau hapak....

kalau jenis macam aku yang suka basuh baju memalam dan pepagi baru nak sidai sangat sesuai ok... sebabnya bila bawak keluar baju dari mesin basih pagi-pagi tu bau cam baru je lepas basuh....

dan oleh sebab kami basuh pakai mesin auto... sabun jenis cecair camni memang sangat menjimatkan... percaya atau tidak dengan baju anak2 yang kami basuh setiap hari dan baju aku dan shah yang aku basuh selang 2 hari tu kami cuma gunakan sabun yang 4.5 liter tu untuk 2 bulan... harga pun baru je RM24 untuk 4.5 liter dan selalunya kami cari tempat yang boleh jual semurah RM19.90....

sangat berbaloi2 ok...

ini pengalaman aku menggunakan sabun TOP ni sepanjang TOP ni dikeluarkan...kalau dulu2 pakai sabun serbuk dia...

korang boleh rujuk SINI untuk maklumat lanjut...

psssttt... dia halal jugak tau... leh rujuk SINI

pastu yang ni aku nak promote pulak pelembut pakaian yang aku baru je guna.... aku tak perasan bila ntah ada kat pasaran benda ni... selama ni aku dok guna Downy je...macam fanatik la pulak...

tapi bulan lepas tetiba je jalan2 kat carrefour terpandang la jenama TOP ni jugak....



maka kami beli untuk proses menerai....maka hasilnya... nah ko!

aku confirm tak tukar lain dah....pasal apa tau.... nuuuu haaaa.... baju aku yang berlonggok seminggu menunggu dilipat tu sangat la berbau harum.... kalau letak orang dalam timbunan baju tu aku confirm orang tu masih boleh hidup lama sebab boleh bernafas dengan lega pasal sangat berbau harum ok.... tapi sila jangan timbun baby yang sebaya dengan husna ok... kalau korang nak timbun jugak jangan kaitkan nama aku....

korang cuba la.... serius baju pun senang je gosok....
bila dah pakai pelembut ni aku rasa nak cuci semua baju yang ada tau walaupun belum pakai pasal baunya yang tersangat best...
maklumat lanjut boleh gi SINI

dan juga sekali lagi....halal... leh rujuk SINI

p/s biasalah kalau sabun ada banyak2 kaler pilihan kan.... tapi aku lebih suka yang warna biru..... tenang je ko....

You Might Also Like

26 Luahan Ikhlas

  1. izwa mmg dh lama pakai top..wangi jek..

    BalasPadam
  2. skang ni saya pkai dynamo yg campur downy tu. Dah nak habis, nnt boleh cuba TOP plak..hehe

    BalasPadam
  3. Tapi yg merah tu kalau lambat jemur atau indoor drying busuk sikit bau nye kan? pasni nak try biru la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak pernah guna yang merah.. memang tak suka bau dia sejak dari mula..stick on blue je...

      Padam
  4. thanks, it's really helpful

    BalasPadam
  5. Klu mesin 13kg,brp sukatan liquid dia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kami pakai mesin yang 10kg... kalau baju anak dan kami hari-hari pakai cuma guna dalam 1 tutup sabun dan 1/2 tutup pelembut je.. kalau toto sabun tetap sama cuma pelembut tu lebihkan sikit jadi 2/3 tutup..

      Padam
  6. hihi..saya pon pakai top juga :D

    BalasPadam
  7. Ade jiran sblh umh pkai sabun ape thah...tiap kali dia jemur kain...mak oi x tahan bau yg meresap ke seluruh dapurku tersangatlah wangi...nk tanye malu...hehe

    BalasPadam
  8. Nt nk tray top plak? Botol wrn pa paling bau wangi?

    BalasPadam
  9. aku pakai top jgk n downy softner

    BalasPadam
  10. Sya pun ada la jugak guna sabun top,wangi...selain itu jugakkk downy pun wangi,...kalau campur i rasa lebih wangi.......:-D

    BalasPadam
  11. saya cadangkan anda cuba sabun Q-fazz buatan muslim tanpa lemak haiwan n tanpa coustic soda 4 in 1 masaalah n apa yg anda cari ada padanya..cubalah!!

    BalasPadam
  12. As salam..sy cadangkan kalian menggunakan sabun jenama Q-Fazz buatan muslim malaysia tanpa lemak haiwan,tanpa soda coustic, halal tanpa perlu menggunakan pelembut lg... segala apa permasaalahan yng dihadapi n kehebatan produk yg dicari dari penggalaman sy ada pada produk ini.-fb-buihbuih sabun terhebat-

    BalasPadam
  13. Boleh share cara guna for both detergent n softner.. kadang2 kena tau cr guna gak nr bau kekal wangi.. ada setengah ckp campur sekali pencuci n pelembut ms mula2 masukkan kain.. betul ke.. or ada cr lain.. minta share ye.. thanks

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau saya yang guna mesin basuh auto memang kena masukkan sabun dan pelembut sekali.. kalau basuh dengan tangan dan mesin semi auto saya tak sure la pulak..

      Padam
  14. tp klu downy lbih wngi kn ? sbb sy sllu gnr downy

    BalasPadam
  15. makasih ya infonya sangat menginspirasi ya...
    dan ini memberikan ilmu baru .. oya kalau untuk tips merawat kaos kaki muslimah seperti apa ya..
    salam sukses

    BalasPadam
  16. ebanyakan pengguna di luar sana sememangnya tidak tahu dan tertanya-tanya di mana mereka boleh mendapatkan pewangi pakaian yang biasanya digunakan di kedai-kedai dobi, bertujuan untuk digunakan sendiri di rumah. Untuk membantu pengguna, telah terdapat kedai dobi yang tampil ke hadapan menjual produk tersebut dalam kuantiti yang lebih kecil untuk memudahkan pengguna mendapatkannya.

    Bukan sahaja pewangi pakaian, pelbagai produk dobi yang lain yang sukar untuk didapatkan di kedai-kedai runcit biasa juga pada masa ini boleh didapati di kedai-kedai dobi terpilih.

    Sila layari laman web & blog http://www.cucicuci4u.com untuk mengetahui lebih lanjut.

    BalasPadam
  17. untuk yang mengalami alergi, resdung, asma, ekzema...
    boleh cuba sabun ni...

    GET CLEAN FRESH LAUNDRY CONCENTRATE...SABUN BAJU YANG BEST!!

    BalasPadam
  18. Sy biasa gunakan sabun serbuk amway....busuk Pon tidak, wangi Pon tidak...kelebihan dia baju lps basuh jadi lembut, xperlu bubuh pelembut....

    BalasPadam
  19. Saya pakai TOP gak...tapi Top 5. Keluaran bumiputera...baju bersih dan wangi....boleh check kat Page Top5

    BalasPadam
  20. Sy pon guna Sabun Amway, Amway lebih unik Dan aneh....baju Tak busuk, wangi pon tidak...pastu buih kurang atau kadang2 takde buih....pastu baju jadi lembut mudah nk iron...Sabun Amway legend Zaman berzaman....

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Komen Terkini