Sabtu, 15 Februari 2020

Perang cinta makanan segera

Assalamualaikum semua, umum tau semalam merupakan 14 Februari yang mana seluruh dunia menyambutnya sebagai hari kekasih atau Valentine's Day.. aku tak teruja pun pasal sambutan cuma teruja pasal ucapan yang diucapkan sepanjang hari oleh semua rakan-rakan.. tu belum lagi baca viral perang cinta makanan segera di Malaysia.. haha.. sumpah comel..


Perang cinta makanan segera


aku tak pasti siapa yang memulakan tapi aku kira perang cinta makanan segera ni adalah persaingan sihat antara pesaing makanan segera dalam Malaysia.. masing-masing tak cemburu antara satu sama lain tapi percaya yang masing-masing ada peminat sendiri.. yang best setiap restoran makanan segera ni akan buat cara tersendiri nak cetus keunikan.. ini yang kita harapkan dalam dunia perniagaan kan.. tak dengki mendengki..

meh la kita tengok perang cinta makanan segera yang unik ni.. haha..

Perang cinta makanan segera


kita tengok Pizza Hut (PiJahat) 🍕  sibuk promosikan pizza love dia.. sibuk dia ajak semua orang cuba termasuk pesaing dia.. tapi memang cute la..

Perang cinta makanan segera


lepas tu ada pulak yang balas macam Domino's 🍕 ni..

Perang cinta makanan segera


tak abis dengan tu burgerking 🍔 pulak masuk sama..  😂

Perang cinta makanan segera


pastu marrybrown 🍗 pun sama naik.. aku cuma mampu gelak je la.. 


tapi kalau fikir balik sangat positif kan memasing ni.. bersaing secara sihat.. ni yang kita nak dalam perniagaan dan kehidupan.. apapun..  Valentine's Day ni adalah haram bagi orang Islam.. jadi aku hanya baca je la..  dan suka dengan apa yang orang kongsikan.. cuma nak kongsikan juga apa pesan Mufti ni sebagai panduan.. untuk Hukum Menyambut Hari Kekasih bagi orang Islam.. apapun kita buat.. buat yang terbaik untuk semua orang.. 

Hukum menyambut Hari Kekasih


Ceritaita



0 Luahan Ikhlas: