Rabu, 14 Oktober 2020

Panik bila kes Covid19 dekat je dengan rumah

Assalamualaikum semua,  hari ni aku rajin terlajak.. tapi hakikatnya jiwa tengah kacau.. banyaklah benda yang mengacau.. tapi benda tak bernyawa la sebenarnya.. terutama hal kehidupan seharian.. tambah panik bila kes Covid19 dekat je dengan rumah.. huhu


Panik bila kes Covid19 dekat je dengan rumah


Serius.. aku memang rasa risau la.. pasal bila bukak aplikasi mySejahtera tadi boleh pulak dia keluar amaran kata ada kes yang berada dalam lingkungan 1km je dari rumah aku.. seram oii.. tapi buat masa sekarang pun aku memang tengah cutikan anak-anak sekolah.. ada hal lain yang lebih membimbangkan kami.. 

sebenarnya fikiran agak letih la bila memikirkan kita mungkin boleh jadi kumpulan 3 @ 4 disebabkan kontak rapat yang berada di sana sini.. eh kumpulan risiko tu nanti aku sharekan.. ada rasa macam sesia jugak berkorban masa PKP aritu kan.. tapi apa boleh buat.. manusia ni kan.. selagi tak setepek kena kat anak beranak dia.. atau orang yang dia sayang atau diri dia sendiri.. selagi tu la dia rasa kebal.. apa ada hal katanya.. 

semoga kes yang berdekatan ni takde la kontak rapat dengan sesiapa yang berurusan dengan kami.. amin.. semoga Allah cepat angkat wabak virus Covid19 ni jauh dari dunia.. amin.. teruskan berdoa semua! 


Ceritaita


x

1 Luahan Ikhlas:

Seri Kandi Di Tanah Jauhar berkata...

semoga semuanya baik2 saja, Che Ta