Logo KBBA

Rabu, 17 Ogos 2016

Batu Seremban

assalamualaikum semua,

hari ni aku nak share pasal permainan tradisi ni... sebenarnya aku agak teruja nak kongsikan yang aku akan sertai sukan jabatan dalam permainan batu seremban ni... karang mesti ada yang nak tanya kenapa mesti batu seremban? kenapa bukan badminton ke? bola jaring ke? atau apa-apa yang lain yang lagi memerlukan fizikal kan? sebelum aku jawab aku tunjuk dulu gambar batu seremban yang cantik ni haaa...

batu seremban -google

gambar ihsan google


sebenarnya... kalau korang dah mula cakap macam apa yang aku tulis kat atas tadi... makanya korang tergolong dah dalam orang yang sebenarnya tak berapa tau apa sebenarnya permainan batu seremban ni.... tau tak korang sebenarnya permainan batu seremban ni sebenarnya adalah permainan yang menguji mental dan fizikal korang tau ... lagi hebat dari permainan catur... kalau catur korang cuma perlukan otak yang pandai mengatur gerak langkah manakala dalam batu seremban korang bukan sahaja perlu bijak mengatur langkah... korang perlu jugak bijak mengawal emosi supaya tidak menganggu geraklangkah...

mesti korang pelik kan....macamana la aku boleh terjoin pulak dengan sukan jenis macam ni agaknya... memula asalnya aku join sebab nak cukupkan korum kumpulan yang ada untuk pasukan layak bertanding... cuba-cuba la masuk dalam ujian saringan... alhamdulillah terpilih walaupun main agak ke laut jugak.... serius tau aku main memang macam laut ada pasang surutnya... huhuhu... 

namun di atas bimbingan pengurus pasukan yang sangat tak jemu melatih dan memberi semangat aku rasa semangat tu datang sendiri tapi bila memikir gemuruhnya bila di depan orang ramai nanti terus macam ada rasa nak tarik diri la pulak... hahaha... ada dua jenis batu yang aku tunjukkan kat atas tu kan? yang kami guna yang gambar memula tu... susah ko nak timbang kat tangan comel aku ni haa... asyik berterabur je...



tepi longkang pun jadik ko... hahaha...


apa pun terjadi kami akan cuba yang terbaik... lebih tertekan lagi memandangkan piala pusingan bagi juara ditaja oleh Pengarah DVS Pahang la pulak... tentulah dia nak piala tu balik ke Negeri Pahang dulu kan.... huhuhu... stress...

untuk info korang sukan ni bermula dari 19-23 Ogos ni di Shah Alam... blogger Eintan Nurfuzie pun ada sama tau... orang-orang hebat ni... mengeletar lutut kita awak.... psssstttt tolong doakan kami ek....


p/s hp saya rosak...whatsapp tak available ye... huwaaa..hp ganti  ni kamera pun tak boleh guna...
Cerita menarik lain

8 Luahan Ikhlas:

Eintan Nurfuzie berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha.. jangan cmtu doc.. pemain badminton pahang boleh tahan gak ni... nanti cik en pi tgk maen batu seremban yek..

Aziela berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Perghhh....gigih. akak dah pencen ita. Kalau timbang, asyik senget jer... Anyway...gudluck yer.

Cik Itah berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dulu kecik2 selalu main ni..hihi

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tahniah cik en...

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tq kak... baru je baca komen..

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kan... masa main bebudak dulu tak la stress macam skrg..hehehe..

ubai ismail berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lama tak main batu seremban. haha laki pun main gak. hehe

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hish... bukan memang semua orang main ke batu seremban ni? hehehe...