Batu Seremban - Cerita Ita                                                             Batu Seremban Langkau ke kandungan utama

Batu Seremban

assalamualaikum semua,

hari ni aku nak share pasal permainan tradisi ni... sebenarnya aku agak teruja nak kongsikan yang aku akan sertai sukan jabatan dalam permainan batu seremban ni... karang mesti ada yang nak tanya kenapa mesti batu seremban? kenapa bukan badminton ke? bola jaring ke? atau apa-apa yang lain yang lagi memerlukan fizikal kan? sebelum aku jawab aku tunjuk dulu gambar batu seremban yang cantik ni haaa...

batu seremban -google

gambar ihsan google


sebenarnya... kalau korang dah mula cakap macam apa yang aku tulis kat atas tadi... makanya korang tergolong dah dalam orang yang sebenarnya tak berapa tau apa sebenarnya permainan batu seremban ni.... tau tak korang sebenarnya permainan batu seremban ni sebenarnya adalah permainan yang menguji mental dan fizikal korang tau ... lagi hebat dari permainan catur... kalau catur korang cuma perlukan otak yang pandai mengatur gerak langkah manakala dalam batu seremban korang bukan sahaja perlu bijak mengatur langkah... korang perlu jugak bijak mengawal emosi supaya tidak menganggu geraklangkah...

mesti korang pelik kan....macamana la aku boleh terjoin pulak dengan sukan jenis macam ni agaknya... memula asalnya aku join sebab nak cukupkan korum kumpulan yang ada untuk pasukan layak bertanding... cuba-cuba la masuk dalam ujian saringan... alhamdulillah terpilih walaupun main agak ke laut jugak.... serius tau aku main memang macam laut ada pasang surutnya... huhuhu... 

namun di atas bimbingan pengurus pasukan yang sangat tak jemu melatih dan memberi semangat aku rasa semangat tu datang sendiri tapi bila memikir gemuruhnya bila di depan orang ramai nanti terus macam ada rasa nak tarik diri la pulak... hahaha... ada dua jenis batu yang aku tunjukkan kat atas tu kan? yang kami guna yang gambar memula tu... susah ko nak timbang kat tangan comel aku ni haa... asyik berterabur je...



tepi longkang pun jadik ko... hahaha...


apa pun terjadi kami akan cuba yang terbaik... lebih tertekan lagi memandangkan piala pusingan bagi juara ditaja oleh Pengarah DVS Pahang la pulak... tentulah dia nak piala tu balik ke Negeri Pahang dulu kan.... huhuhu... stress...

untuk info korang sukan ni bermula dari 19-23 Ogos ni di Shah Alam... blogger Eintan Nurfuzie pun ada sama tau... orang-orang hebat ni... mengeletar lutut kita awak.... psssstttt tolong doakan kami ek....


p/s hp saya rosak...whatsapp tak available ye... huwaaa..hp ganti  ni kamera pun tak boleh guna...

Ulasan

  1. hahaha.. jangan cmtu doc.. pemain badminton pahang boleh tahan gak ni... nanti cik en pi tgk maen batu seremban yek..

    BalasPadam
  2. Perghhh....gigih. akak dah pencen ita. Kalau timbang, asyik senget jer... Anyway...gudluck yer.

    BalasPadam
  3. dulu kecik2 selalu main ni..hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan... masa main bebudak dulu tak la stress macam skrg..hehehe..

      Padam
  4. lama tak main batu seremban. haha laki pun main gak. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hish... bukan memang semua orang main ke batu seremban ni? hehehe...

      Padam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Rayuan untuk kakak husna..

assalamualaikum semua, aku nak sambung cerita pasal permohonan sekolah kakak husna yang tak berjaya aritu.. ada ke yang berminat nak tau cerita lanjut? kalau takde pun aku saja je la nak kongsikan kot-kot akan ada ibubapa yang mengalami nasib sama macam aku nanti kan... jadinya ini panduan untuk korang yang bakal ada anak berumur 6 tahun akan datang... Rayuan ke Pra Sekolah inilah pra sekolah idaman kakak.. ni namanya mengintai dari celah tingkap.. hehe macam aku ceritakan dalam entri sebelum ni, kakak husna tak berjaya nak dapatkan tempat ke Pra Sekolah di sekolah yang sama dengan abg long.. dan aku pun pergi ke sekolah keesokkan harinya selepas menerima surat penolakan tu.. Usaha merayu untuk prasekolah aku pergi dalam waktu pagi.. waktu orang tengah sibuk nak hantar anak-anak masing-masing ke sekolah.. kalau ikutkan waktu tu memang macam tak berapa sesuai memandangkan cikgu-cikgu sedang agak sibuk menguruskan anak murid masuk ke kelas masing-masing.. belum