Kemunculan The Dream Planner 2019! - Cerita Ita                                                             Kemunculan The Dream Planner 2019! Langkau ke kandungan utama

Kemunculan The Dream Planner 2019!

assalamualaikum semua,  hari ni aku nak cerita pasal satu lagi kegemaran aku sejak dulu.. iaitu mengumpul planner dan diari!  sejak dari dulu memang suka menulis kan.. nak buat macamana.. selain menulis aku suka sangat jugak membaca tapi apa boleh buat kekangan masa sekarang ni nak membaca tu agak terhad masanya.. jadi menulis je la yang masih boleh disambung kesinambungannya walaupun cuma sekali sekala... 

Kemunculan The Dream Planner 2019


Disebabkan minat aku yang satu ni la aku selalu suka sangat tengok koleksi diari atau planner yang ada kat pasaran.. ada jugak yang aku dah ceritakan kat korang dalam blog ni pasal koleksi planner yang aku beli dan dapat.. kebanyakkannya dalam harga yang berbaloi dan berkualiti la jugak.. 

Dan kali ni aku nak kongsikan lagi pasal planner.. sebenarnya lebih kepada sejarah aku dengan planner.. memula dulu cuma ada diari.. tapi bila aku mula bekerja dengan seorang bos yang sangat menitikberatkan pasal jadual aktiviti tahunan yang lengkap dan teratur kerjanya jadi aku pun terpengaruh jugak terus cari satu planner pada masa tu.. rupanya senang kerja wei.. selama ni aku cuma tepek nota kat mana-mana atau kat kalender meja je.. tapi bila ada planner jadi lebih teratur dan mudahlah nak bawak ke sana sini.. 



kebetulan pulak ni dah hujung tahun kan.. aku memang tengah nak cari planner.. tetiba pulak ternampak The Planner Expert tengah buat promosi untuk set Planner 2019.. apa lagi aku lelaju la cari jugak! kalau jenis ada obsesi macam aku ni memang pantang la bila tengok planner yang lengkap macam 'The Dream Planner 2019' yang The Planner Expert ni jual.. sayangnya cuma waktu aku dapat ni belum keluar yang jenis hard cover lagi.. kalau korang nak beli masa tu tentu dah keluar yang hard cover punya la.. lagi cantik dan kukuh! 

Apa je ada dalam set The Dream Planner 2019 ni? 

The Dream Planner 2019


setiap set planner disertakan dengan satu buah buku planner (nanti aku terangkan balik.. banyak woo isi dia), 2 keping sticker comel yang pastinya membantu nak letak dalam planner tu nanti,  2 keping penanda buku yang cantik! dan jugak sebatang gel pen.. lawo tau pen tu.. minat aku tengok.. korang boleh tengok video unbox aku kat youtube atau kat IG story aku ya.. 

aku suka cover dia yang simple tu


meh la kita fokus pada planner tu pulak.. kita tengok apa je isi dia.. teruja tau nak kongsikan dengan korang!  hehehe.. memula kita tengok depan dia je la.. pada aku cukup simple dan cantik.. kemas jugak kalau nak bawak pergi memana majlis rasmi.. tak la malu terutama kalau jumpa pegawai besar nanti kan.. macam aku ada planner yang sekarang ni.. berwarna-warni.. segan la jugak bila nak gi majlis rasmi.. hehe.. 

Yang bagus.. jadikan kita selalu beringat

Birthday Planner pun ada

Dia ajar sekali macamana nak setkan sasaran.. ada panduan tu

Weekly Planner

Habit tracker pun ada.. huhu

Monthly planner

Life Goal


tapi yang paling best part dalam dia la.. ada macam-macam tau.. bukan setakat yang ada dalam planner biasa tu je.. yang ni siap ada kata-kata motivasi lagi lepas tu ditambah pulak dengan sasaran yang kita nak letak setiap minggu dan jugak setiap bulan.. best yang ni sebab sejak dah bertukar ke tempat kerja baru ni banyak la jugak sasaran yang aku kena tetapkan.. amatlah membantu kalau ada planner macam ni.. 

Yang ni tahunan

Yang ni bulanan


ada jugak bahagian untuk letak kawalan kewangan.. pada aku pun ini sangat penting.. banyak masalah kewangan kami berpunca dari kewangan yang tak diurus dengan sempurna.. jadi aku sangat berharap tahun 2019 menjanjikan sesuatu yang lebih baik buat kami sekeluarga.. selepas tu ada pulak disertakan di hujung buku untuk kita semak semuanya yang dah kita set sepanjang tahun.. bagus kan?  bagus sangat untuk kita letak sasaran baru untuk tahun seterusnya.. 

eh cerita panjang sampai lupa nak bagitau.. sekarang ni The Planner Expert tengah buat promosi.. bagi sesiapa yang berminat nak dapatkan set 'The Dream Planner 2019' yang sangat berguna dan berbaloi bagi tahun 2019 tentunya pada harga berpatutan sebab boleh dapat diskaun sehingga 20% kalau mendaftar melalui link yang disertakan dia Bio The Planner Expert di aplikasi Instagram.. cepat eh.. jangan sampai terlepas peluang ok! 

untuk info lanjut korang boleh tengok di :




Ceritaita

Ulasan

  1. Isi dalam dia menarik betul.. lebih kemas untuk digunakan di pejabat..

    BalasPadam
  2. Simple dan kemas... Saya nak kena beli jugak untuk tahun depan ni

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat