Follow my blog with Bloglovin

Sabtu, 20 Ogos 2011

kebakaran di Yayasan Pahang?

salam semua,

ni cerita basi sebenarnya.... tapi tajuk best kan?

memula aku bagi korang tengok gambar ni dulu.... dan amaran... entry ni banyak gambar... hahaha...



pasal apa banyak gambar? pasal shah sanggup berhenti untuk isteri paparazi dia ni ambik gambar dulu... hehe... ok la tu ada cerita untuk blog kan?

ni gambar masa aku balik sebelum jumaat...







yang ni pulak kawasan kejadian masa nak balik opis semula jam 2.15 petang tu.....






seram kan tengok api tu... macam boleh jejak kat rumah aku je tu.... tak jauh dah tu... tak sampai pun 2km...
api ni sebenarnya dah wujud sejak hari  khamis petang jam 6.30 petang la lebih kurang camtu... masa aku sibuk2 masak untuk berbuka, dengar bunyi2 siren bomba... sambil tu aku ada gak nampak asap hitam berkepul2 dari belakang dapur aku...

tapi perhatian ye... ini bukan Yayasan Pahang yang terbakar tapi kawasan hutan kat area depan Yayasan tu je... tempat tu dah dilapangkan untuk projek pembangunan... entah2 sengaja bakar kot... entah la... yang penting kesian aku tengok ahli bomba tu sibuk padamkan api masa orang sibuk berbuka... sampai tengahari panas2 pun diorang masih menghadap api tu lagi.... respek kat diorang yang bertugas bermati2an.... aku balik petang jumaat tu dah tinggal asap2 je kat tanah kawasan tu... bagus kerja diorang! Cerita menarik lain