Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 23 Mei 2013

pendaki felda berjaya...

assalamualaikum semua,

alhamdulillah 2-3 hari lepas ada baca pasal kejayaan anak-anak FELDA berjaya menawan Gunung Everest...
dan hari ni sorang lagi melengkapkan cabaran...

berbangga sekejap sebagai salah sorang dari anak FELDA...

meh kita baca cerita diorang jom...

cerita pada 21 Mei 2013

cerita hari ni...

NEPAL: Siti Hanisah Sharuddin, 23, dari FELDA Jelai 1, Gemas, Negeri Sembilan, menjadi pendaki terakhir sampai ke puncak Gunung Everest pada ketinggian 8,848 meter pada kira-kira jam 7.41 pagi waktu Nepal (9.55 pagi waktu Malaysia) sebentar tadi.
Kejayaan dikongsi bersama sherpa yang mengiringinya pada ketika itu.
Kejayaan Siti Hanisah mungkin menjadikannya wanita Islam termuda kedua di dunia berjaya menawan puncak gunung tertinggi dunia.
Pendaki Ekspedisi Everest FELDA 2013 itu sebelum ini terpaksa berpatah balik selepas tiba pada ketinggian 8,748 meter (South Summit) kerana masalah kesihatan, Isnin lalu.
Beliau ketika itu berada di Kem 4 pada ketinggian 8,000 meter dan terpaksa menunggu kira-kira 50 jam di kawasan `mati'.
Sementara itu, kejayaan Ekspedisi Everest FELDA 2013 terbabit menjadikan mereka kumpulan terbesar seramai tujuh orang yang berjaya menawan puncak berkenaan dalam satu misi.
"Saya sangat gembira dan mengupapkan jutaan terima kasih kepada rakyat Malaysia khasnya warga FELDA kerana sentiasa mendoakan kejayaan kami. Malaysia Boleh," katanya ketika menghubungi BH Online dari Nepal, sebentar tadi.
Selain itu, pendaki-pendaki misi berkenaan sudah berada di Kem 2 dan dalam perjalanan ke kem induk dan dijangka sampai pada hari ini.

sumber .. berita harian





p/s kalau aku nak daki Gunung Belumut dekat dengan rumah mak abah tu pun fikir seratus kali pun belum tentu lagi... terbayang nak daki gunung sambil anak-anak pegang kaki macam penyanyi dalam cerita Man Laksa kat bawah ni.... hikhikhik...


sedutan filem man laksa




Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

anys berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Jom join!
http://myartcrafting.blogspot.com/2013/05/may-giveaway.html

NJihe.am berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Salam singgah. Tahniah diucapkan kepada para pendaki. studioous.blogspot.com

eita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ada tengok dalam berita...

✿AINAA ROSEBERRY✿ berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wow!! berbangganyaaa kepada siti hanisah sebab dah berjaya mendaki gunung everest. Akk jom kita daki gunung tu nak?? miahahahah XD