kata abg long...

12:03:00 PTG

assalamualaikum semua,

lamanya tak menulis kat sini...rasa kekok la pulak...

hari ni cuma nak kongsikan dialog antara aku dengan abg long masa minggu kedua abg long naik sekolah..

@ zoo johor.. (bila nak ada entry ni?)



kisah 1:

abg long : ummi, nanti ummi jual la apa-apa kat sekolah saya..

aku : sekolah mana ni?

abg long : sekolah tempat saya mengaji tu la...

aku : sekolah agama?

abg long : haaa.. ye la...

aku : laaa... ummi nak jual apa?

abg long : ummi jual la apa-apa...

aku : apa-apa tu macamana?

abg long : ummi jual la kuih ke... lempeng ke... apa-apa la..

aku : laaa..kenapa ummi kena jual pulak?..kat situ kan dah ada orang yang jual kan?

abg long : memang ada tapi takpe la..ummi boleh je jual.. 

aku : bila la masa ummi nak berjual nak.. ummi kan kena keja lagi...

abg long : (sengih je...)


kisah 2 :

pagi tu aku tengah susun cheesy merry tempahan orang ke dalam peti...

abg long : haaa... ummi jual yang macam ni la..

aku : nak jual kat mana?

abg long : jual kat sekolah kempadang pun boleh (dia panggil sekolah rendah dia tu sekolah kempadang..cute kan? dengan nama penuh lagi..)

aku : abg long nak jual kat sapa?

abg long : jual dekat kawan-kawan pun boleh... seringgit je satu... boleh kan ummi?

aku : (senyum je... ) boleh...tapi bukan kuih ni la.. nanti ummi buat kuih lain ye...tapi nanti cikgu tak marah ke?

abg long : (senyum sampai telinga..) tak lah ummi... cikgu tak marah.. boleh je...

aku : ye ke? mana awak tau? kang cikgu denda sebab jual barang kat sekolah.. (sambil cuit badan dia sikit)..

abg long : (masih sengih..sambil mengelak tangan aku )..tak lah ummi...cikgu baik...

aku : ye la nak....


abg long dah makin besar... dah boleh harap tengok adik-adik dan tolong buat kerja yang senang... cuma manjanya tu yang masih ada... (boleh dipeluknya ummi dia di tengah-tengah jalan...hihi.. anak..ooo anak..)

semoga abg long terus sihat dan jadi abg yang baik untuk bagi teladan yang baik untuk adik-adik...amin..


p/s tetiba rasa macam nak buat kek coklat untuk dia bawak sekolah la pulak...



You Might Also Like

3 Luahan Ikhlas

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Komen Terkini