Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 14 Julai 2011

kalau memang salah kita macamana?

salam semua,

dah lewat hari ni baru nak update... moga masih ada yang sudi membaca... tadi pagi buat audit kejap di seksyen para...

sebenarnya nak cerita pasal pengalaman semalam... kami balik kerja dalam pukul 5 lebih... sampai kat area rumah dalam pukul 6.05 petang camtu.... kami lalu kat jalan dalam nak ke taska untuk ambik anak2 dulu tapi sesampai kat simpang 4 jalan menghala ke Sekolah Menengah Tanjung Lumpur yang dulu pernah kecoh pasal cerita hantu tu kami terkejut..... terkejut bukan sebab kami jumpa hantu yang diceritakan tu... hish... aku pun tak nak kalau boleh... kacau orang lain je la jangan aku....

nak tau nape kami terkejut.... ?  ye la ni nak cerita la ni... kami ternampak seorang budak perempuan umur dalam lingkungan 8-9 tahun camtu.... budak ni pakai lengkap baju kurung sekolah siap dokong beg sekolah lagi... kat tangan dia macam pegang plastik bekal....

bukan pasal baju sekolah tu ke atau rupa budak tu yang mengejutkan kami... tapi kami terkejut sebab sekolah rendah jauhnya kira2 1-2km dari kawasan tu... takkan budak perempuan tu jalan sorang2 kan? tak rasa pelik ke?.... aku siap suruh shah bawak slow2 lagi suruh bagi nampak budak tu melintas... ntah nak gi mana tah... rasa hati macam nak hantar je balik.... susah hati betul bila memikirkan... tapi bila fikirkan tanggungjawab pada anak2 sendiri pun belum tertunai... maka kami tangguhkan la hajat tu... kami gi ambik anak dulu... bila kami sampai tempat tadi budak perempuan tu dah takde dah... dah selamat sampai rumah agaknya... kami doakan yang terbaik je...

korang perasan tak apa yang aku nak sampaikan? kawasan rumah aku tu masih dalam pembinaan... sedangkan aku sendiri pun nak jalan2 kat luar dengan anak2 takut.... tapi ini budak baya tu mak bapak dia boleh percaya dia berjalan balik sendiri dari sekolah..? aku sangat heran la... dengan berita sana sini pasal budak hilang... budak kena rogol... kena bunuh... tak ke terkesan kat mak bapak budak ni walau sedikit pun? kalau zaman dulu aku tak heran la... dulu jiran tetangga pun tau apa anak2 jiran buat... sekarang ni nak kenal jiran pun susah...

kalau dah jadi apa2 sapa yang salah? menangis air mata darah pun tak guna dah tau! Cerita menarik lain