Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 4 Julai 2011

saya dah botak!

salam semua,

korang pelik tengok tajuk tu?

hehe.... aku nak botak? tak la.... kan aku dah cerita tadi pagi yang aku botakkan kepala anak2 aku kan....

nak tau nape aku buat camtu? sebenarnya kalau ikut hati malas nak botakkan diorang tu... aku sangat geli tengok orang botak ok.... tapi nak buat camne kan.... takde pilihan....

memula kami cadang taknak gak botak.... tapi lepas beberapa minggu lepas macam tak dapat nak dielakkan lagi dah....

sebab musababnya adalah kerana KUTU..... ye kutu telah menjangkiti kami anak beranak..... wooo sensara wooo..... abg long ntah dapat kutu dari mana tah... penuh kepala dia.... kejadian berlaku lepas minggu cuti sekolah hari tu.... aku tak tau datang dari mana..... memula dia kata kepala dia sakit... cikgu dia terus sikat pagi sikat kat sekolah.... korang nak tau dapat berapa? 33 ekor ok......! siap dia cakap pulak.... ada ayah dia... ummi dia... abg long dia... adik dia sekali ummi.... waa...haru betul...

cikgu sikat adik dia pulak dapat 3 ekor..... aku apa lagi terus sikat kepala aku dgn shah.... mujur clear.... agaknya banyak kelemumur ni kutu tak suka kot....

sabtu lepas aku sesaje la selak2 rambut dia.... aku cari lagi kot ada telur2 kutu yang tertinggal ke kan.... tetiba terjumpa bapak kutu ada 3 ekor.... sah2 baru manjat ni.... apa lagi tu yang petang tu jugak takde tangguh2 lagi terus gi cukur kepala 2 beradik tu......

tapi ayat yang paling tak leh tahan dari abg long bila orang tanya pasal rambut......

"saya dah botak.... adik saya pun botak jugak"

bila orang tanya pulak kenapa botak? dia jawab...

" kepala saya ada kutu sebab tu kena botak"...... waaaa.... buat malu je la.... Cerita menarik lain