Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 21 Ogos 2013

Pinjaman kenderaan dipendekkan ke 7 tahun sahaja? betul ke tak?

assalamualaikum semua,





sejak semalam semua orang sibuk heboh sana sini cerita pasal pinjaman kenderaan yang akan dipendekkan jangkamasa pinjamannya dari 9 tahun maksimum kepada hanya 7 tahun maksimum... heboh tau bila orang kata nak beli kereta baru kena bayar 20% downpayment dan maksimum tempoh pinjaman hanya 7 tahun... ada yang marah.. ada yang mengeluh... macam-macam reaksi la...


aku pun macam dah terpedaya dah... ntah datang mana cerita tu agaknya... tersebar meluas di facebook...

tadi aku balik rumah kejap masa tengahari... ada la peluang kejap dengar berita jam 1.30 petang tadi di RTM1...

sohih...yang sebaran tempoh pinjaman diketatkan oleh Bank Negara Malaysia sehingga 7 tahun tu hanya khabar angin sahaja....

dikhabarkan di berita tadi bahawa...


Bank Negara Malaysia  menafikan ada memberi pekeliling kepada bank tempatan mengenai tempoh pinjaman yang diketatkan kepada 7 tahun maksimum... Bank Negara Malaysia dilaporkan berkata tempoh pinjaman kenderaan masih tetap pada 9 tahun maksima dan terpulang kepada bank tempatan untuk memberi tempoh kepada peminjam sesuai dengan kelayakan mereka...

jadi jelas ye semua... tempoh pinjaman maksimum kenderaan masih sama cuma tertakluk pada bank yang memberi pinjaman untuk menentukan tempoh tersebut...

diharap berita ni akan melegakan sesiapa yang berhajat nak beli kereta baru...

p/s sesiapa yang rasa tak puas hati dengar berita malam ni ye... Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

Zuan berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kalau harga kereta murah, interest rendah takpe..

Aziela berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ha...legaaaa

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kan??? best tu...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

fuh... teringin kerete baru ke kak?