Jamuan Hari Raya - Cerita Ita                                                             Jamuan Hari Raya Langkau ke kandungan utama

Jamuan Hari Raya

assalamualaikum semua,

tadi pagi kami dah selamat menjamu selera di Jamuan Hari Raya Puspanita Pahang... alhamdulillah.. semua makanan sedap belaka...



meh layan gambar meh....


antara menu yang dihidang 


jemputan yang hadir - semua glamer ko... 


teka pinggan sapa ni? habis diet camni selalu.. 

gambar kat bawah ni... curi dari FB kawan opis yang hujung tu... hehe.. pinjam kena bayar kan Solihah?


barisan artis glamer... hahaha baju raya tahun lepas tu...  sila abaikan pinggan bersusun tu ye... hahaha... malu makcik...


manis tak senyuman i??? 


buat penganjur.... anda dah buat majlis terbaik untuk Puspanita negeri pahang setakat ni.. teruskan kerja yang bagus ni... buat katering pun... good job.... errr... cendol tu dari mana ye? sedap betul la.... rugi makan last...

dan esok adalah jamuan hari raya kami di pejabat ni pulak... stail kami senang je.. semua bawak makanan berupa "periuk bertuah" atau "potluck" masing-masing dan akan digandingkan untuk jamuan esok...

plan aku nak buat roti jala dan kari ayam... inshaaAllah.. semoga dipermudahkan...

dan jugak.... kalau sempat berangan nak buat kek marble resepi mak...

berangan macam-macam... entah jadi ke tak agaknya....

menu jamuan hari raya harapan esok... nasi beriani, nasi dagang, laksam, lemang, rendang, roti jala dan kari ayam, nasi impit, rojak buah, bubur kacang, kek dan makanan lain lagi... fuh.... mau banyak kena bungkus ni kang.. hehehe....


p/s takziah buat semua keluarga mangsa kemalangan bas jatuh gaung di Genting...  

Ulasan

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Rayuan untuk kakak husna..

assalamualaikum semua, aku nak sambung cerita pasal permohonan sekolah kakak husna yang tak berjaya aritu.. ada ke yang berminat nak tau cerita lanjut? kalau takde pun aku saja je la nak kongsikan kot-kot akan ada ibubapa yang mengalami nasib sama macam aku nanti kan... jadinya ini panduan untuk korang yang bakal ada anak berumur 6 tahun akan datang... Rayuan ke Pra Sekolah inilah pra sekolah idaman kakak.. ni namanya mengintai dari celah tingkap.. hehe macam aku ceritakan dalam entri sebelum ni, kakak husna tak berjaya nak dapatkan tempat ke Pra Sekolah di sekolah yang sama dengan abg long.. dan aku pun pergi ke sekolah keesokkan harinya selepas menerima surat penolakan tu.. Usaha merayu untuk prasekolah aku pergi dalam waktu pagi.. waktu orang tengah sibuk nak hantar anak-anak masing-masing ke sekolah.. kalau ikutkan waktu tu memang macam tak berapa sesuai memandangkan cikgu-cikgu sedang agak sibuk menguruskan anak murid masuk ke kelas masing-masing.. belum