Isnin, 14 September 2015

Jerebu makin teruk..

assalamualaikum semua,

sihat hari ni?
macamana keadaan jerebu di tempat korang?

di kuantan hari ni makin teruk nampaknya...walaupun malam semalam hujan tapi nampaknya macam masih tak berkurangan...

dan banyak tempat pun baca IPU semakin meningkat... yang terbaru paling tinggi direkod adalah di Banting, Selangor yang mana bacaan IPU pada pukul 11 pagi tadi menjangkau ke 175.. Kuantan juga buat masa ni dah termasuk dalam senarai bacaan IPU tidak sihat..

ini senarai bacaan IPU sehingga pukul 11 pagi tadi...

penunjuk tahap IPU 


jerebu 2015





sumber dari DOE..

kalau ikut trend semakin meningkat... risau dengan anak-anak di sekolah..kalau abg ngah dan husna elok duduk dalam bangunan tertutup sebab sekolah dia ada aircond... tapi abg long...dah la tepi pantai yang kuat anginnya... lupa pulak tadi nak bekalkan penutup hidung... semoga anak-anak semua dalam lindungan Allah la hendaknya...

dengar khabar sekolah akan ditutup jika IPU melebih 200 yang mana memasuki fasa sangat tidak sihat...
TUTUP JIKA LEBIH 200..

dan rasanya keadaan ini akan berpanjangan disebabkan kebakaran hutan di Kalimantan yang masih berlaku...baca API MASIH MEMBAKAR...

2015
SUMBER


semoga Allah lindungi kita semua dari mara bahaya...amin...


p/s salam takziah buat semua jemaah haji yang terlibat dalam bencana kren jatuh baru-baru ni..

7 Luahan Ikhlas:

Dkna Abza berkata...

memang macam ni la selalu jadi, dorang bakar hutan untuk tanaman.

Rozita berkata...

ye dkna...tapi dengarnya masih belum ada tangkapan...kesiannya jugak indonesia..

Nurzakiah Hanum berkata...

semakin teruk

Rozita berkata...

ya anum..jaga kesihatan ye..

ummi aqilah (LM) berkata...

Sini pun teruk sis. Walau ptg smlm hujan tak juga redanya. Tekak dh perit. Ank yg asma tu pulak takmo pki penutup hidung lemas katanya. Hati ni rasa nk pontengkan je ank2. Aduhaii

Rozita berkata...

asma..alahai..buatkan penutup hidung kain la LM.. kesian tu..

ummi aqilah (LM) berkata...

Suruh pki niqab nnt tau la. adik2 dia elok je nk pki . Dia je cerewet