Sesi solekan bersama Red Sparkling Box dari Althea - Cerita Ita                                                             Sesi solekan bersama Red Sparkling Box dari Althea Langkau ke kandungan utama

Sesi solekan bersama Red Sparkling Box dari Althea

Sesi solekan bersama Red Sparkling Box dari Althea

assalamualaikum semua, eh aku belum cerita kan pasal aku terima Red Sparkling Box dari Althea Malaysia? meh la aku ceritakan kejap.. baru ni aku dengan anak dara kecik aku agak teruja sebab kami terima bungkusan Red Sparkling Box dari Althea tau.. maklumlah orang perempuan kan.. haruslah teruja lebih.. lelagi bila kotak yang diterima tu pulak dipenuhi dengan barang kecantikan yang memang orang perempuan tak boleh nak pandang sebelah mata la kan.. harus nak belek berulang kali sebelum pakai tau..

Sesi solekan bersama Red Sparkling Box dari Althea


bagi penggemar alat solek dan skincare tentunya dah agak familiar dengan nama Althea kan? Althea ni memang terkenal dan dah ada banyak cawangan di serata dunia tau.. pada aku apa yang ditawarkan di Althea ni memang sangat berbaloi kerana setiap barangan yang dijual adalah dihantar terus dari Korea.. dan tentunya produk Korea yang berkonsepkan natural dan sesuai untuk semua jenis kulit..

berkawan pulak dengan kakak husna, dia kan pantang kalau nampak benda-benda macam ni.. orang berangan nak cantik dan jadi puteri setiap masa la katakan.. asal nampak orang sibuk bersolak atau beg tangan yang cantik-cantik, memang dia akan jeling sambil senyum-senyum tau.. kuat berangan anak dara sorang ni.. jadinya haruslah dia orang yang lebih teruja dari mak dia sendiri masa tengok kotak dari Althea ni tau.. hehehe.. seperti yang dijangka la dari awal lagi..

disebabkan kakak husna teruja dengan isi kotak yang best ni jadi aku rasa tak salah kalau nak libatkan dia sekali la masa kita ulas apa je ada dalam Red Sparkling Box by Althea ni.. jom kakak, kita sesama tengok apa je ada dalam kotak cecantik ni.. eh kebetulan pulak aku bukak kotak ni masa kat rumah mak, jadinya ada 3 orang kuat berangan ada sekali la dalam ni.. ditemani adik bongsu aku yang comel dan perangai sama macam kakak husna ni makanya jadilah sesi solekan bersama Red Sparkling Box dari Althea..

apa je ada dalam Red Sparkling Box ni sebenarnya? ada 8 barang kat dalam dia yang semuanya berunsurkan warna merah menyala.. dah nama pun red sparkling kan.. harus la merah yang mengancam jiwa..  meh la kita ceritakan satu-satu apa je dalam tu..

Red Sparkling Box dari Althea


1. Pom-Pom Rabbit Key ring

Pom-Pom Rabbit Key ring


haa.. yang ni benda pertama yang jadi rebutan kakak husna dan adik hadi.. benda comel macam ni haruslah adik hadi pun minat sama.. dah la comel gebu pulak tu.. siap diterangkan cara nak gebukan arnab comel ni kalau dia dah tak gebu lagi tau.. terbaiklah..


2. SKIN & LAB Cream (50ml) dan Red Serum Pouch Sample

SKIN & LAB Cream

Red Serum Pouch


Red Cream ni kan dia kena gunakan pada waktu pagi dan malam.. best je tekstur dia.. lembut dan bau ros yang kuat tu buatkan dia lagi best untuk dipakai.. dan kena guna bersekali dengan Red Serum tu tau.. bila pakai waktu malam, rasa lena nak tidur dan tak melekit bila kita bangun tidur.. paling suka sebab dia merawat kulit kita masa kita tidur..


3. MISSHA Perfect Cover BB Cream #23

MISSHA Perfect Cover BB Cream

cara gunakan MISSHA Perfect Cover BB Cream


kalau nak tau BB Cream ni adalah produk yang tersenarai dalam senarai jualan terlaris atau bestselling BB Cream di Althea tau.. beruntungnya rasa dapat guna.. bila guna pulak best je rasa.. ringan kat muka.. ada 3 fungsi utama yang best tau.. UV protection, wrinkle care dan whitening care.. yang lagi best dia boleh tutup cle-cela halus kat muka jugak.. nanti aku tunjuk gambar aku bila dah pakai ni eh..


4. THE FACE SHOP Mono Cube Eye Shadow

THE FACE SHOP Mono Cube Eye Shadow

yang ni kan aku suka sangat warna dia.. sebab aku sebenarnya walau kulit tak berapa cerah suka je kaler-kaler yang terang-terang macam ni.. lepas tu siap ada tambahan gold shimmer lagi tu.. lagi rasa macam blink-blink pulak mata kita kan.. haha.. yang best eye shadow ni tahan lama tau..


5. TONY MOLY New Delight Tony Tint #02 Red

TONY MOLY New Delight Tony Tint

TONY MOLY New Delight Tony Tint


Barang seterusnya ada dalam kotak ni ialah Tony Moly  New Delight Tony Tint #02 Red.. lips stain ni sangat cantik bila disapu dibir dan bukan jenis yang cepat menitik tu ye.. ianya sangat likat dan best sangat bila guna.. bibir jadi lembab sebab kandungan jojobo oil, argan oil dan rosehip oil.. bau pun sangat la best..


6. MASIL Masil Color Treatment Dual Tint Pink Red

MASIL Masil Color Treatment Dual Tint Pink Red


Kakak Husna paling suka pewarna rambut ni.. aku pun teringin jugak nak tengok warna rambut kakak jadi macam kaler kat atas ni.. mak yang terlebih teruja ni.. haha..


7. HELLO SKIN Jumiso Chew - Elasticity Mask Sheet

HELLO SKIN Jumiso Chew - Elasticity Mask Sheet


Mask ni kan best jugak bila diletakkan kat muka.. tapi kena buang mesh yang cover kat mask tu bila dah letakkan kat muka.. 

eh belum tepek gambar model dua beranak ni lagi kan.. korang jangan gelak ok.. hahaha

suka kena jadi model

hai semua

haa.. yang ni muka aku pulak.. jangan muntah.. haha

kesimpulannya korang patut dapatkan Red Sparkling Box dari Althea ni.. ada tawaran istimewa untuk pembelian melalui pakej yang tentunya jauh lebih murah dari pembelian secara berasingan.. macam Red Sparkling Box yang ni harganya RM373 untuk semua produk kat atas tu tapi dijual pada harga hanya RM116 sahaja tau.. murah sangat-sangat untuk produk yang terbaik.. bagi sesiapa yang berminat boleh dapatkan maklumat lanjut melalui :

Website :

http://my.althea.kr/


Facebook :



Instagram :



Youtube :


Ceritaita

Ulasan

  1. lip tint tu macam best je.. nak try la nanti :D

    BalasPadam
  2. Dah namanya pun pompuan mmg kesukaan dialah benda benda mekap ni.
    Tapi warna lipstick dia nampak terang sangatlah Ta...
    Ta awak tak nampak mcm bersolek pun

    BalasPadam
  3. Warnanya cantikkan kak...kalau nak mekap nampak garang sket sy guna warna mcm nihla

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat