tolonglah prihatin sikit - Cerita Ita                                                             tolonglah prihatin sikit Langkau ke kandungan utama

tolonglah prihatin sikit

salam ramadhan semua,

alhamdulillah dah sampai 3 ramadhan pun hari ni... kejap je kan? masa nak tunggu bulan ramadhan rasa macam lama sangat... bila sampai kejap je nak abis dah...

aku sebenarnya nak meluahkan rasa... rasa yang terpendam sejak ramadhan tahun lepas....

aku faham dan sedia maklum di bulan puasa ni semua orang sibuk cari makanan lauk kampung... segala lauk kampung cukup laku di bulan puasa ni... terutama la sambal jering, sambal petai dan seangkatan dengannya termasuk ikan bakar petai..... fuh... sanggup beratur orang yang membeli...

beli pulak bukan sikit-sikit kan.... pasal memang kegemaran... kang beli sikit takut tak cukup pulak... kalau beli banyak pun apa la susah boleh bawak untuk lauk bersahur pulak... membuka selera tu...

aku tak kisah la sebab memang feberet korang kan.... tapi sila la prihatin sikit dengan orang sekeliling.... bila dah makan benda ada bau-bauan camtu... tolonglah sensitif sikit dengan orang sekeliling terutama mereka yang tak makan ulam-ulam yang berbau macam aku ni haa....

tak tahan oiii bila ada bau semacam je kat keliling... itu belum ko bukak mulut lagi... kalau dah bukak mulut agaknya bau dia camne ek?

sekurang-kurangnya nak makan ulam-ulam camtu pastikan anda gosok gigi selepas bersahur ye... untuk memastikan mulut anda sentiasa segar dan wangi...

saje je buat tambah dosa aku kan pepagi membebel panjang ni.... gi tadarus lagi bagus la ita woiii...

p/s aku tau mulut orang berpuasa ni berbau harum kasturi kalau kat syurga nanti... tapi kalau yang bau petai @ jering ni camne ek?

Ulasan

  1. adoiiyaii
    sabar jelah dikk
    kadang2 mende2 macam nie x perlu org btahu kann sendiri mau ingatlahhh huhuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. habis saborr dah ni...tu yg kena luah jugak tu kak..

      Padam
  2. itu la kan kdg-kdg pelik dng org yg tak kesahhhhh sgt nih!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Menu mudah untuk Potluck berserta resepi

assalamualaikum semua, tetiba hari ni asyik dengar perkataan 'potluck' je... ntah kenapa.... dalam group whatsApp orang cerita Potluck.... dalam facebook pun sama... minggu depan pun kalau tak ada aral akan ada majlis berkonsep potluck di tempat kerja aku ni haa... dan tetiba la jadi idea nak buat entri... haha....  MAKSUD POTLOCK sebenarnya potluck ni apa maksudnya? kalau ikutkan perkataan potluck ni berasal dari perkataan bahasa inggeris yang bermaksud satu perjumpaan di mana setiap seorang tetamu dalam perjumpaan ni menyumbang sejenis makanan setiap seorang... perkataan ni mula popular pada abad ke 16 lagi tau... menarik ek? tapi asalnya perkataan tu dimaksudkan untuk makanan yang disediakan untuk  tetamu yang pada asalnya tidak diundang atau tidak dijemput... kiranya rezeki untuk tetamu yang datang secara tiba-tiba la.... dalam inggerisnya "the luck of the pot"... tapi menjelang abad ke 19 menjadi popular pulak bagi tetamu membawa makanan sendiri dan akhirnya

Pengunjung