Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 20 September 2012

Ubi rebus pulak!

salam sejahtera semua,

semalam aku dah tayang cendawan masak bening kan?

ada yang semalam terus pegi beli cendawan atau aim nak masak bila balik keja ni.... hahaha....

ada belen lagi kat rumah semalam dan aku tapau buat makan tengahari ni kat tempat kerja... jimat....

malam semalam pulak dengan gigihnya aku merebus ubi... tapi disebabkan adik husna sibuk dan nak tidur maka tak sempat nak makan....

pagi ni adik husna meragam sikit... badan dia ada suam-suam kuku sikit... gusi dah merah-merah... maka aku tak boleh nak bergerak ke mana-mana pun... shah siapkan semuanya...(eh alasan... bukan memang selama ni camtu pun ke?...eh..eh...)

pastu bila aku ke dapur tanya shah..

aku : abang nak bawak bekal?

shah: dah siap pun ubi dengan sambal abang isi atas meja....

dalam hati aku, berbunga-bunga tau suami suka bawak bekal apa yang isteri masak...mekasih bang....ini yang buat rajin nak gi belek buku kak liza ni....hahaha....


ni haaa bekal aku... sekali tinggal sikit daaaa baru ingat nak ambik gambar.... best wooo hujan-hujan ni....

p/s malam ni kita buat steamboat tomyam nak bang? petang ni kita singgah kat kedai MO Frozen kat jalan wong ah jang tu... Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

Ila berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Bestnya ubi rebus:-)

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

memang best...dah siap basuh bekas pun...