Catatan terkini

Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing

Imej
Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing - gambar ni kredit google ya Assalamualaikum semua, dulu aku pernah cerita pasal kedai jual keropok lekor sedap di Mersing dalam blog aku ni. Masa tu aku perkenalkan satu kedai keropok kat Mersing la. Bukan kedai keropok lekor popular dan viral di Mersing pun masa tu. Tapi aku cerita sebab dia jual keropok sedap. Kali ni aku nak cerita pasal kedai keropok sedap yang lain pulak. Lokasinya masih lagi di Mersing. Tak berubah ke daerah lain lagi la. Setakat ni kalau dalam Johor ni keropok area Mersing la yang menjadi pilihan kami sekeluarga. Pada kami, keropok daerah lain di Johor ni bukanlah tak sedap, cuma tak menepati selera je. Gambar lama dia, masa ni takde lagi papan tanda kuning kedai dia Ni gambar baru, adik aku ambik dari dalam kereta Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Eh yang aku cerita ni pasal keropok lekor sedap tau. Bukan keropok keping. Karang ada yang salah faham pulak. Kadang-kadang ada keropok lek

teka kek apa ni?

assalamualaikum semua,

wah semua orang cuti lama eh?

aku dengan shah cuti lama gak tapi...tak boleh balik kampung...mak sedara shah ada datang kuantan..

nak raikan hari jadi dia...minta kami adakan kek...

jadi disebabkan aku memang suka masak maka...aku buat la kek ni...

pastu sambut sambil makan ikan bakar kat Restoran Andaman tadi... jangan tanya aku apa-apa pasal makan kat situ..aku sempat jamah sikit je...segan ko...sampai makan pun tak kenyang...

baliknya hah ambik...aku masak megi pulak dah...

satu je aku hangin masa makan tadi dan seterusnya mematahkan selera aku terus...bini sepupu dia tu la... nak gelak..gelak je la tapi jangan la tampor-tampor laki aku pulak kan?

aku macam dah...."eh...apasal lak minah ni?"

shah aku tengok dah siap senget-senget badan mengelak...lagi dia nak ngendeng-ngendeng lagi...hangin tul aku tau...nak je aku menyelit kat tengah-tengah tu...

tapi mintak maaf la bebanyak ye...hati aku yang masa tu dah dipengaruhi setan agaknya terus berkata.."patut la jadi janda dulu"... lepas tu pun aku mengucap panjang...apa yang aku dah sebut ni....

layan marah memang tak guna...malas rasa nak pergi berkelah dengan diorang esok ni...tawar je rasa hati...

korang layan je la gambar kek ni... teka la apa nama kek ni...

p/s ada rupa macam kek beli tak? so aku dah boleh ambik upah kan? hihi...

Ulasan

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Catatan popular daripada blog ini

Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan

Resepi Pau Gebu yang sangat lembut

Resepi Mudah Apam Kukus