Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 26 April 2011

akhirnya menjawab persoalan...

salam semua,

korang ingat tak entry aku semalam? ala entry ni letih ...

kalau tak ingat klik situ dan baca ok.... dan hari ni setelah aku membaca berita di harian metro akhirnya terjawab la persoalan kenapa jammed gila jalan dan tidak bergerak2 walau seinci pun hari tu....

korang leh baca ni...

MERSING: “Abang berhenti makan di Endau, mungkin lambat balik kerana perjalanan masih jauh,” itu kata-kata terakhir pemandu treler, Saliman Sakip, 52, kepada isterinya, Laila Abd Kadir, 42, sejam sebelum dia maut dalam kemalangan di Jambatan Sungai Triang Besar, Kilometer 13, Endau, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 10.30 malam itu, Saliman memandu lori membawa muatan besi dari Kuantan, Pahang untuk dihantar ke Batu Pahat sebelum terbabas dan merempuh penghadang jambatan.

Menurut Laila, dia tidak menyangka panggilan telefon itu perbualan terakhir dengan suami.
“Setiap kali berhenti rehat, suami menghubungi dan memaklumkan lokasi berkenaan. Saya tidak sangka kata-kata lambat balik itu petanda dia pergi selamanya.

“Saya reda dengan kejadian dan membesarkan lima anak berusia setahun hingga 20 tahun bersungguh-sungguh hingga berjaya dalam hidup seperti apa yang sering dimahukannya,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Mersing, semalam.

Menurut Laila yang tinggal di Taman Berjaya, Yong Peng, dia dimaklumkan kemalangan itu pada jam 6 pagi semalam oleh polis trafik sebelum bergegas ke hospital bersama adik serta adik ipar.

Adik Laila, Zabedah, 33, berkata, seminggu sebelum kejadian, sikap Saliman berubah daripada seorang periang kepada pendiam.

“Perubahan itu ketara kerana abang yang gemar bergurau berubah sikap menjadi pendiam serta tidak banyak bercakap,” katanya.
MERSING: “Abang berhenti makan di Endau, mungkin lambat balik kerana perjalanan masih jauh,” itu kata-kata terakhir pemandu treler, Saliman Sakip, 52, kepada isterinya, Laila Abd Kadir, 42, sejam sebelum dia maut dalam kemalangan di Jambatan Sungai Triang Besar, Kilometer 13, Endau, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 10.30 malam itu, Saliman memandu lori membawa muatan besi dari Kuantan, Pahang untuk dihantar ke Batu Pahat sebelum terbabas dan merempuh penghadang jambatan.

Menurut Laila, dia tidak menyangka panggilan telefon itu perbualan terakhir dengan suami.
“Setiap kali berhenti rehat, suami menghubungi dan memaklumkan lokasi berkenaan. Saya tidak sangka kata-kata lambat balik itu petanda dia pergi selamanya.

“Saya reda dengan kejadian dan membesarkan lima anak berusia setahun hingga 20 tahun bersungguh-sungguh hingga berjaya dalam hidup seperti apa yang sering dimahukannya,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Mersing, semalam.

Menurut Laila yang tinggal di Taman Berjaya, Yong Peng, dia dimaklumkan kemalangan itu pada jam 6 pagi semalam oleh polis trafik sebelum bergegas ke hospital bersama adik serta adik ipar.

Adik Laila, Zabedah, 33, berkata, seminggu sebelum kejadian, sikap Saliman berubah daripada seorang periang kepada pendiam.

“Perubahan itu ketara kerana abang yang gemar bergurau berubah sikap menjadi pendiam serta tidak banyak bercakap,” katanya.
“Kali terakhir berpisah, kami bersalaman tetapi abang tidak mahu bertentang mata dengan saya sebaliknya memalingkan wajahnya ke tempat lain. Dia tidak pernah berkelakuan seperti itu,” katanya.

Menurut Zabedah, dia rapat dengan abang iparnya itu dan arwah tidak pernah bersikap buruk malah menghormati semua orang walaupun mereka lebih muda daripadanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Mersing, Deputi Superintendan Mohd Nor Rasid, ketika dihubungi berkata, siasatan mendapati, sebaik tiba di lokasi kejadian, treler dipandu mangsa terbabas lalu merempuh penghadang jambatan menyebabkannya tersangkut di atas jambatan.

“Mangsa yang memandu seorang diri tersepit di tempat duduk pemandu,” katanya.

Katanya, kren digunakan bagi menaikkan kenderaan terbabit yang mengambil masa hampir empat jam.


tengok tu empat jam ok.... nasib la kami leh ikut jalan alternatif kalau tak mesti masih terkandas kat mersing dan takleh nak keja semalam....

p/s al-fatihah untuk mangsa... Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

Ila berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

semoga keluarga mangsa tabah menghadapinya
Bila Faiz melipat baju

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ila:
sama2 kita berdoa yang terbaik buat mangsa..