Selasa, 26 April 2011

apa dah jadi ni...kesian kan...

salam,

sebelum aku nak mulakan tugas petang ni, aku nak curi masa nak luahkan perasaan hati sikit....

masa aku kat kampung dari jumaat sampai ahad lepas aku terlihat iklan kat tv.... konsert sempena pemergian 2 artis popular tanahair kita... 1 : saloma dan 2: loloq

kedua2 acara ini disambut dengan mengadakan konsert mengenang kedua2 artis ni....

terus aku terfikir.... inikah yang dibangga-banggakan oleh semua orang yang nak menjadi, akan menjadi dan dah menjadi artis... dikenang2 sepanjang zaman? aku rasa semua orang nak dikenang sepanjang zaman tapi nak ke kita dikenang dengan cara yang macam ni?

kenapa kita sebagai orang islam tak kenang diorang ni macam kita kenang arwah mak dan ayah kita serta saudara mara kita yang telah meninggal dunia.... kalau aku tanya korang macamana korang kenang arwah? mesti korang akan jawab korang bacakan al-fatihah dan yassin serta buat kenduri berserta bacaan tahlil untuk arwah kan?

jadi kenapa kita tak buat benda yang sama untuk mengenang artis2 ni.... aku rasa sangat tak wajar benda2 seumpama ni diteruskan...korang rasa macamana?

p/s al-fatihah buat semua muslimin dan muslimat...

4 Luahan Ikhlas:

LM berkata...

mereka fikir...nyanyi tu leh bg roh si mati tenang kot?moga mereka tak terus jahil jika ada yg menegur.

Unknown berkata...

betul tuu dik .. lebih elok disedekahkan arwah dgn surah2 yassin dan tahlil .. tulah org skrg ini cara mereka mengenang ..

kalau ramai2 yg dtg tgk konsert tuu buat tahlil dan baca yassin sejukkk sikit kubur mereka tu .. ini dokk huhuhu makin merana adalahh uhuhhu

Rozita Ceritaita berkata...

LM:
sangat betul kot... semoga ada yang menyedarkan mereka..

Rozita Ceritaita berkata...

kak ieda:
kena sedarkan diorang ni... harap2 ada la pihak yang tersedar benda ni semua...