Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Jumaat, 15 April 2011

baru ada 2...

salam,

nak cerita pasal anak2 pulak ni....

abg long,

makin tinggi dia... tapi aku tak ukur lg lak bape...tapi sekarang dia dah leh ambik gelas sendiri kalau nak minum air dalam peti... dah pandai tuang sendiri... senang tak banyak nak susahkan aku...

aku ada beli kerusi tangga khas kat dia untuk dia panjat sinki... alhamdulillah jugak banyak mudahkan keja aku...kalau tak selalu aku je kena angkat dia bila nak basuh tangan...kalau tak pun tong beras aku jadi mangsa...

ni kerusinya... aku beli kat parkson... murah je tak sampai pun rm25

bercakap pulak? masih macam dulu... masih pelat... kena ulang banyak2 kali baru leh faham.... kalau dia cakap tranformers... dia akan cakap eka teteomers... maksud dia kereta tranformers la tu... kesian abg long...

kalau kami puji adik pandai...mesti dia jawab pulak...aya pandai juga...... hehe... jadi jangan abaikan anak anda yang sulung ok?

berat dia makin ok selepas dia pandai makan ni...sampai kul 10 mlm pun mintak aku goreng nugget lagi...kadang2 terus mintak nasi....haru...ummi dia nak tidur dah tu...

adik najmi,

dah ada 2 gigi kat bawah yang malu2 segan nak keluar.....sangat menyakitkan aku bila dia menyusu....
dia masih lagi menyusu badan dan dicampur dengan susu formula bila di taska... masih lagi dibekalkan dengan 1 botol susu ibu bila di taska... bila hujung minggu dan malam masih lagi fully breastfed...ini yang menyebabkan aku payah nak tinggal kursus lama2...

dia dah pandai buat bunyi2an kalau kena tinggal... pandai jadi penambah bila kami tengah marah abg long...siap tangan2 dia lagi ko...

pandai menangis bila kena marah dengan ayah.... dengan aku dia boleh sengih2 lagi tu...

dah pandai makan macam2.... semalam 3 biji nugget abis kat dia sorang...letih mulut aku tolong kunyah bagi jadi hancur dulu baru masuk mulut dia...

semoga anak2 ku terus sihat dan menjadi anak2 yang soleh yang mampu untuk ku tumpang amalannya di kemudian hari...amin.... Cerita menarik lain
This entry was posted in

8 Luahan Ikhlas:

Ujang9897 berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

teringin nk ada anak gak..=)

hadiah byk la kak..domain pun ada

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha...ujang komen kat entry akak?
gosok mata jap...hehe...

nak anak? kawen cepat2..hehe..eh ko x leh kena tgu tarikh gak..

hadiah banyak ek? nanti akak gi balik..jgn tutup dulu tau..

ieda berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ermmm tunggu tambah layie .. tgk mcm mana ekekek :) .. kalau x tahan x berani kan .. x tahu lah mcm mana org dulu2 anak ramai2 nie huhuhu

org skrg x mcm dulu kan .. mgkin sbb dulu brg x mahal huwaaaaaaaa :))

Fitri Senin berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya pun nak tmbh gak 1 lagi..cm best je dpt bau baby

KesahKu berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ita....
wah....mesti senang ati kimi dah nak makan kan...
eh...aku tengok najmi, beso n tinggi dah..
zafri aku...halusss aje orangnye.
amik rangka aku...
memilih nak makan...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kak ieda:

nak tambah lagi...nanti2 dulu la kak...skrg ni nak bernafas pun cam seksa je..huhu..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

fitri,
meh tambah lagimeh..kalau satu je tu mmg boleh kalau nak tambah lagi...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yanti:
tang zafri ambik rangka ko tu aku setuju tp kalau tang yg memilih makan tu mmg dia tak ikut ko..hehe..