Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 10 September 2013

Puding Roti Marble projek malam ni..

assalamualaikum semua,

disebabkan teringin setelah nampak kawan whatsapps kat group bebudak sekolah lama hari tu maka malam ni terjadi la projek baru lepas maghrib tadi...

projek puding roti marble..

meh tengok resepi dia jom...aku tak ingat aku ambik kat mana ntah...maaf ye kalau resepi ni korang punya..sila komen tau kalau resepi ni korang punya atau sesiapa yang korang tau ok..

Resepi Puding Roti Marble


Bahan-bahan
10 gram serbuk agar-agar (aku guna agar-agar panjang biasa tu)
3 1/2 cawan air (aku lebihkan 1/2 cawan pasal aku guna agar2 biasa..pernah buat ikut sukatan dulu..terkeras sikit)
4 keping roti putih (aku guna 3 keping pun dah ok)
1/2 cawan gula
1/2 cawan susu pekat manis
170 ml susu cair (lebih kurang 2/3 cawan)
2 sudu besar butter@marjerin (yang dah dicairkan)
2 biji telur
2 sudu besar serbuk koko


Cara-cara
1. Masak agar-agar dengan 3 cawan air dan gula.
2. Blend susu cair, susu pekat manis, roti, telur dan baki 1/2 cawan air.
3. Bila agar-agar dah cair dan sebati dengan gula masukkan hasil yang dikisar dalam blender tadi.
4. Masukkan butter dan biar mendidih.
5. Bila dah mendidih, matikan api dan bahagikan 2 bahagian.
6. Satu bahagian campurkan dengan serbuk koko dan sebatikan.
7. Letakkan satu demi satu lapisan dalam loyang. Kemudian corakkan diatasnya. Ikut kreativiti la ye..
8. ok lepas tu boleh sejukkan dan dah boleh potong bila sejuk


meh layan gambar dulu jom...


pastu...selamat malam ye...kita jumpa esok pulak..nite...

p/s nak memasak lauk bekal esok tapi mata macam dah tak larat je nak bukak ni...macamana ni??



puding roti marble 
Cerita menarik lain

3 Luahan Ikhlas:

Cik Matahariku berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

waaa...nampak sedap dan coraknya cantik mcm ni, rs sayang pulak nak makan..hehhe...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

rasa dia mmg boleh telan.. rupa kena touch up lebih sikit lagi.. hehe.. TQ ;)

memmetlenggeng berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Puding rotipun sedap