Rabu, 5 Jun 2013

Entry blog yang sangat menyentuh hati...

assalamualaikum semua,

baru tadi... terlintas di email... satu entry blog yang memang lama dah aku ikut...dari blogger yang memang amat kukagumi..

entry yang sangat menyentuh perasaan....

sedutan dari entry

 "Buat baik selama-lamanya"

“Dulu ustaz kata jika kita buat baik pasti dibalas baik, tetapi dalam realitinya kenapa tidak? “
Saya diam.
“Saya dah lama buat baik tetapi sampai sekarang tidak dibalas baik.”
Saya masih diam. Ibu  separuh umur itu saya lihat keletihan. Bukan letih badan tetapi perasaan… Raut wajahnya suram. Sinar matanya kelam.
“Sampai bila saya nak buat baik?” asaknya lagi.
“Sampai bila-bila,” jawab saya pendek.
“Berapa lama?” tusuknya dengan soalan yang seakan sama.
“Selama-lamanya, “ jawab saya dengan nada yang sama.
“Saya kecewa. Budi tidak dibalas, kebaikan tidak dikenang.”
“Oleh siapa?” tanya saya.
baca seterusnya di SINI ..


terima kasih ya ustaz....

p/s jauh sekali dengan pepatah melayu "Buat baik berpada-pada, Buat jahat jangan sekali"




14 Luahan Ikhlas:

Anum berkata...

singgah sini

ANIM berkata...

kak pun suka baca buku-buku tulisan pahrol ni...

✿INA AINAA✿ berkata...

nak baca lah.. hurmm kadang2 pepatah melayu ni tak boleh guna... pepatah Islam lah yg sangat berguna

aizamia3 berkata...

lambat-laun pasti DIA akan balas dengan sesuatu yang kita tak jangka yang kita akan terima.. ;)

Izwa Kamaruddin berkata...

baik..

Diana Rashid berkata...

pepatah melayu banyak yang tak boleh pakai

ashra berkata...

salam kenal ita :)

tkesan juga di hati bc nya
btol kan..bkn mudah..nk buat baik tanpa harap blsn manusia
iman kena kuat :p

Rozita Ceritaita berkata...

tq..

Rozita Ceritaita berkata...

best kan kak...

Rozita Ceritaita berkata...

baca blog dia dik..bagus pengisiannya... x lagha macam blog akak ni.. ;)

Rozita Ceritaita berkata...

amin... inshaaAllah..

Rozita Ceritaita berkata...

; )

Rozita Ceritaita berkata...

hehe...ada yang boleh.. kena pilih2...

Rozita Ceritaita berkata...

salam kenal...

iman memang segalanya... sebab tu tak boleh diwarisi...