Entry blog yang sangat menyentuh hati...

11:44:00 PG

assalamualaikum semua,

baru tadi... terlintas di email... satu entry blog yang memang lama dah aku ikut...dari blogger yang memang amat kukagumi..

entry yang sangat menyentuh perasaan....

sedutan dari entry

 "Buat baik selama-lamanya"

“Dulu ustaz kata jika kita buat baik pasti dibalas baik, tetapi dalam realitinya kenapa tidak? “
Saya diam.
“Saya dah lama buat baik tetapi sampai sekarang tidak dibalas baik.”
Saya masih diam. Ibu  separuh umur itu saya lihat keletihan. Bukan letih badan tetapi perasaan… Raut wajahnya suram. Sinar matanya kelam.
“Sampai bila saya nak buat baik?” asaknya lagi.
“Sampai bila-bila,” jawab saya pendek.
“Berapa lama?” tusuknya dengan soalan yang seakan sama.
“Selama-lamanya, “ jawab saya dengan nada yang sama.
“Saya kecewa. Budi tidak dibalas, kebaikan tidak dikenang.”
“Oleh siapa?” tanya saya.
baca seterusnya di SINI ..


terima kasih ya ustaz....

p/s jauh sekali dengan pepatah melayu "Buat baik berpada-pada, Buat jahat jangan sekali"




You Might Also Like

14 Luahan Ikhlas

  1. kak pun suka baca buku-buku tulisan pahrol ni...

    BalasPadam
  2. nak baca lah.. hurmm kadang2 pepatah melayu ni tak boleh guna... pepatah Islam lah yg sangat berguna

    BalasPadam
    Balasan
    1. baca blog dia dik..bagus pengisiannya... x lagha macam blog akak ni.. ;)

      Padam
  3. lambat-laun pasti DIA akan balas dengan sesuatu yang kita tak jangka yang kita akan terima.. ;)

    BalasPadam
  4. pepatah melayu banyak yang tak boleh pakai

    BalasPadam
  5. salam kenal ita :)

    tkesan juga di hati bc nya
    btol kan..bkn mudah..nk buat baik tanpa harap blsn manusia
    iman kena kuat :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam kenal...

      iman memang segalanya... sebab tu tak boleh diwarisi...

      Padam

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Komen Terkini