Indeks Pencemar Udara (IPU) Seluruh Negara Terkini 25 Jun 2013 dan Jerebu sehingga Ogos

9:39:00 PG

assalamualaikum semua,

IPU di sesetengah kawasan semakin baik berbanding semalam dan sesetengah kawasan mencatat bacaan yang makin teruk terutama di Perlabuhan Kelang... berhati-hati la semua...

di Kuantan sekolah dah mula bukak hari ni... tapi bacaan dah menurun sedikit berbanding semalam... tapi gelapnya macam sama je macam semalam...

tapi apa yang membimbangkan ialah laporan berita malam tadi ada mengatakan jika kebakaran hutan di Sumatera masih berlanjutan dan cuaca masih kering seperti sekarang tak mustahil kita akan menghadapi masalah jerebu ini selama 2 bulan lagi... iaitu sampai Ogos 2013 ni... maknanya raya dalam jerebu la kan..?

ok ini bacaan lengkap dari sumber setakat 7 pagi ini...dan sumber di bawah setakat jam 8 pagi ini dan akan dikemaskini setiap jam..


NEGERI / STATEKAWASAN/AREAMASA/TIME
7:00AM
MASA/TIME
11:00AM
MASA/TIME
5:00PM
JohorKota Tinggi62*##
JohorLarkin Lama82*##
JohorMuar165*##
JohorPasir Gudang68*##
KedahAlor Setar61*##
KedahBakar Arang, Sg. Petani87*##
KedahLangkawi51*##
KelantanSMK Tanjung Chat, Kota Bharu95*##
KelantanTanah Merah83*##
MelakaBandaraya Melaka135*##
MelakaBukit Rambai160*##
Negeri SembilanNilai177*##
Negeri SembilanPort Dickson171*##
Negeri SembilanSeremban165*##
PahangBalok Baru, Kuantan92*##
PahangIndera Mahkota, Kuantan87*##
PahangJerantut137*##
PerakJalan Tasek, Ipoh139*##
PerakKg. Air Putih, Taiping142*##
PerakS K Jalan Pegoh, Ipoh182*##
PerakSeri Manjung288*##
PerakTanjung Malim175*##
PerlisKangar56*##
Pulau PinangPerai118*##
Pulau PinangSeberang Jaya 2, Perai132*##
Pulau PinangUSM121*##
SabahKeningau53*##
SabahKota Kinabalu70*##
SabahSandakan50*##
SabahTawau42*##
SarawakBintulu68*##
SarawakILP Miri78*##
SarawakKapit78*##
SarawakKuching80*##
SarawakLimbang56*##
SarawakMiri80*##
SarawakSamarahan77*##
SarawakSarikei81*##
SarawakSibu92*##
SarawakSri Aman81*##
SelangorBanting292*##
SelangorKuala Selangor242*##
SelangorPelabuhan Kelang487*##
SelangorPetaling Jaya213*##
SelangorShah Alam289*##
TerengganuKemaman125*##
TerengganuKuala Terengganu101*##
TerengganuPaka95*##
Wilayah PersekutuanBatu Muda,Kuala Lumpur198*##
Wilayah PersekutuanCheras,Kuala Lumpur186*##
Wilayah PersekutuanLabuan72*##
Wilayah PersekutuanPutrajaya195*##

7:00AM

API

Status

Areas

%

0-50Good26%
51-100Moderate2548%
101-200Unhealthy1936%
201-300Very Unhealthy59%
>301Hazardous11%


sumber dari SINI 
untuk bacaan lengkap semua daerah dan liputan bacaan seteiap jam terkini boleh tengok di sini 

http://www.nre.gov.my/Malay/Documents/IPU/Status%20IPU.pdf



p/s esok nak cuti celebrate anniversary... sambut kat dalam bangunan je la selamat kan?

You Might Also Like

9 Luahan Ikhlas

  1. Lama tu kalau sampai ogos. Sama2 kita berdoa supaya hujan turun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la..kami pun terkejut dgr berita semalam..

      Padam
  2. Jemur baju kat luar pun baju habis bau asap kan Ita?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye kak.. atas kereta semua penuh abu halus2... itu yg keta sedut jugak kan? waaaahhhh!!!!

      Padam
  3. Dua bulan?!!

    Aderkkk.. tak larat sehhh..
    moh kita solat pinta hujan.. jom!!!

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Komen Terkini