Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 10 Mac 2011

Serangan Adenovirus di PULAPOL

salam,

semalam tertengok berita kat TV3..buletin utama...pasal jangkitan Adenovirus kat pusat latihan polis PULAPOL...dah ada sorang yg meninggal dan sorang lagi tgh kritikal...dari 20 yang diperiksa terdapat 18 org yg dikesan dijangkiti Adenovirus...

kalau nak tau lagi pasal Adenovirus ni leh tengok kat Wiki ni...

kalau kat haiwan pun virus ni biasa menyebabkan penyakit berkaitan pernafasan...kecuali penyakit yang biasa vet jumpa pada anjing adalah kennel cough dan infectious canine hepatitis...tapi dia ada jenis2 jugak...tak yah cite la ye..kang cam pensyarah veterinar lak aku ni nanti...korang leh sambung baca kat sini kalau penyakit untuk haiwan lak ye...VETERINARY MERCK MANUAL rujukan semasa kami ni....

tapi utk penyakit ni sbb dia virus selalunya mmg takde ubat...kesian kan...? cuma leh rawat simptom yg pesakit tu tunjuk je...kita doa bebanyak ye semoga pesakit ni semua sembuh sepenuhnya...amin.. Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

ieda berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aminnn ya allahhh risauunya .. semoga mereka cepat2 sembuh dari penyakit ini ...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kesian kan kak..semalam ada berita lagi semoga cepat la semua berlalu..