cerita seram di jalan mersing - kahang barat - kota tinggi - Cerita Ita                                                             cerita seram di jalan mersing - kahang barat - kota tinggi Langkau ke kandungan utama

cerita seram di jalan mersing - kahang barat - kota tinggi

Cerita seram di jalan mersing - kahang barat - kota tinggi

assalamualaikum semua, maaf semalam takde update dari cerita ita...

letih disebabkan sampai rumah dah dekat jam 2 pagi...pagi pulak nak bersiap gi keja...dengan nak siapkan anak-anak lagi...aku punya rutin dengan shah memang wajib mandikan anak-anak kami sebelum ke taska..dulu-dulu memang kami tak mandikan anak sebelum gi taska, kami angkat je diorang dari tempat tidur terus ke kereta..cuma salinkan lampin je..

tapi sejak anak-anak selalu tak sihat dan payah nak baik...kami tukar rutin pagi dengan mandikan semua anak dengan air suam...alhamdulillah kesihatan anak-anak makin ok lepas tu...
eh dah lari dari tajuk dah...cerita ita memang macam ni...lagipun cerita wayang pun selalu ada iklan dulu kan.....heheee...

Cerita seram di jalan mersing - kahang barat - kota tinggi


pasal kisah seram ni...ini adalah kisah benar adik aku yang bawah aku atau dalam keluarga kami panggil dia Uda...

Kisah ni terjadi pada bulan lepas kalau tak silap aku... maaf kalau aku silap ye...tapi baru je diceritakan pada aku masa aku balik johor minggu lepas..

Uda ni berkerja di sebuah kilang mozek di kluang...biasanya dia berulang ke tempat kerja dia menaiki van..tapi setiap kali kena kerja shift pagi dia lebih selesa bawak motor..

dan jalan biasa yang dipilih Uda adalah jalan mersing - kahang barat - kota tinggi.. jalan ni merupakan jalan pintas nak ke kota tinggi kalau anda dari mersing.. walaupun jalan dia tak berapa elok dan agak kecik dibandingkan jalan utama ke kota tinggi tapi jalan ini memang menjimatkan masa perjalanan..aku pun pengguna tegar jalan ni dulu sewaktu bekerja dengan syarikat swasta satu masa dulu...itu cerita dulu...masa aku bawak kereta ke hulu ke hilir..sekarang dah jadi mem..duduk kat sebelah je...

haaa...lupa pulak putera mahkota johor pun pernah guna jalan ni dulu masa kembara mahkota johor...tahun bila aku dah tak ingat dah...

berbalik cerita Uda tadi...dan uda pun memang biasa guna jalan ni..kecuali kalau minyak takde baru la uda akan guna jalan besar sebab kat jalan alternatif ni tak ada pam minyak..

nak dijadikan cerita, uda bertolak dengan menggunakan motor kriss dalam pukul 5.45 pagi camtu...perjalanan melalui jalan kahang timur (felda kami) ke kahang barat berjalan lancar...diiringi dengan rasa sejuk yang mencengkam tulang di subuh hari...tempat kami memang sejuk sebab berdekatan dengan gunung berlumut..

sampai je di simpang tiga, uda membelok ke kiri untuk ke jalan kahang barat..dia teruskan perjalanan sampai la ke satu kawasan belukar kecil sebelum kawasan penempatan felda kahang barat...

kat sini la segalanya terjadi....

masa ni uda bawak motor dengan halaju sederhana je...

tiba-tiba...
"puk"

uda terasa belakang badannya seperti ditepuk dengan kuat....

uda cuba buat seperti biasa tapi minyak terus dipulas laju..

dan...
"puk"

uda ditepuk sekali lagi....haaa....uda dah rasa cemas dah masa ni...

kalau korang nak buat apa? nak toleh belakang ke?

uda masih kuatkan hati dan teruskan perjalanan...

tapi....
"puk"

sekali lagi uda ditepuk....haaa...masa ni uda mula dah rasa meremang dah....

dalam hati dia berkata nak toleh belakang ke tak ye? dan dia dah tersebut pun dalam hati...kalau kau nak tumpang..tumpang je la...tak payah nak tepuk-tepuk...

dan akhirnya uda beranikan diri tengok ke belakang dengan menggunakan cermin sisi...

dan dia nampak.....terbuai-buai di belakangnya dibawa angin....

korang nak tau apa yang dia nampak?




haaaa....

BAJU HUJAN dia la....


dah terkeluar dari peti simpanan dia kat belakang motor tu... dan dah berterabur topi dan baju hujan dia sepanjang jalan...dan yang menepuk belakang adalah penutup peti simpanan tu...

jadi kerja pulak dia kena pungut balik semua benda...hahaha...

moral dari cerita ni... sila jangan cabut cermin sisi anda dan boleh digunakan di waktu kecemasan....heeee...



p/s nama pemenang contest aritu nanti aku bagitau ye...aduhaii..tak sempat nak cabut undi lagi ni..

Ceritaita

Ulasan

  1. hahahahahahahahaha.... memang hilang ngantuklahhh

    BalasPadam
  2. kekekeke..mmg seram gilerrr...pastu gelak sakannnnnn...(mula2 tu suspen gak)..maklumler..penakut tegar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. seram kena ada...dah tajuk dia cerita seram.. penamat dia seram ke tak..tak sure lagi..hihi...

      Padam
    2. Cerita yg bagus.plot yg bagus.tp hampeh.baju ujan plak.

      Padam
    3. Cerita yg bagus.plot yg bagus.tp hampeh.baju ujan plak.

      Padam
  3. hahahahaha tipah tertipu bang!!! baru nk feeling seram tadi.. XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha...akak pun tertipu woo masa dengar cite ni... ingatkan jumpa hantu betul..siap dah tanya dah.. yang terbuai2 tu warna putih ke? jawapan dia tak nampak kaler sangat pasal gelap masa tu...cehhhhh....

      Padam
  4. uishhh berani jugak dia mlm2 berhenti dan kutip semua tuu
    kalau akk biarkan aje lahhh uhuhuh
    serammmmmmmmmmmmmmmmmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan mlm..pagi la kak..tp dia mmg berani..kalau saya tentu dah accident time tu..hihi..

      Padam
  5. Itu amaran tuh , memula mmg box tuh yg tepuk . Tapi kalau lepas kutip tuh main tepuk tepuk lagi mmg nak kena hempuk la kan ? -,-

    BalasPadam
  6. hahahaha buat suspen jer... td muka dah serius tapi terus ketawa :)

    BalasPadam
  7. Hehe buat suspen je

    BalasPadam
  8. Nak tanya, uda awak ni ada bwk kereta prebet sapu x ?

    BalasPadam
  9. Nie yg komen2 nie mesti orng kota tinggi nie

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Rayuan untuk kakak husna..

assalamualaikum semua, aku nak sambung cerita pasal permohonan sekolah kakak husna yang tak berjaya aritu.. ada ke yang berminat nak tau cerita lanjut? kalau takde pun aku saja je la nak kongsikan kot-kot akan ada ibubapa yang mengalami nasib sama macam aku nanti kan... jadinya ini panduan untuk korang yang bakal ada anak berumur 6 tahun akan datang... Rayuan ke Pra Sekolah inilah pra sekolah idaman kakak.. ni namanya mengintai dari celah tingkap.. hehe macam aku ceritakan dalam entri sebelum ni, kakak husna tak berjaya nak dapatkan tempat ke Pra Sekolah di sekolah yang sama dengan abg long.. dan aku pun pergi ke sekolah keesokkan harinya selepas menerima surat penolakan tu.. Usaha merayu untuk prasekolah aku pergi dalam waktu pagi.. waktu orang tengah sibuk nak hantar anak-anak masing-masing ke sekolah.. kalau ikutkan waktu tu memang macam tak berapa sesuai memandangkan cikgu-cikgu sedang agak sibuk menguruskan anak murid masuk ke kelas masing-masing.. belum