Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 12 Disember 2012

aku dah tau kenapa....

assalamualaikum semua,

pagi tadi aku ada buat entry Wordless Wednesday kan?

ibu jari

gambar ni sebenarnya nak tunjukkan kecederaan pada ibu jari aku tu haaa....

benda ni dah lama dah jadi, tapi aku tak tau puncanya....

kulit kat jari aku tu jadi kering dan mengeras.... tak ada rasa gatal ataupun sakit sebenarnya cuma agak menganggu bila terkena jari yang lain...

mula la rasa macam nak kupas kulit kering tu dan tanggalkan menggunakan pengetip kuku...

aku try jugak letak lotion... minyak gamat... dan macam-macam la.... tak jugak menjadi... last-last aku biarkan je la... biar dia baik sendiri....

dalam pada tu terfikir jugak apa penyebabnya....

hari ni selepas aku baca entry seorang sahabat..... Faiz si Tukang Buat Kek ni..... baru aku tau puncanya....

aku quote apa yang ditulis ye....

Jaga2 ketika mencairkan gula, gula yg cair lagi panas dari air panas

haaa.... aku baru teringat... sebelum ni aku ada buat puding karamel untuk makan kat rumah.... aku terpegang gula yang dah jadi karamel tu.... memang panas gila!... aku rasa memang itulah puncanya... jari aku dah melecur terkena gula panas tu....

jadi apa yang perlu aku buat dengan luka ni ye....? biar dia sembuh sendiri?

p/s ku sangkakan panas hingga ke petang... rupanya hujan panas di tengah hari..... Cerita menarik lain

1 Luahan Ikhlas: